Novinky

Nový Hyundai i30N má Slovenské ceny

Vynovený a na Slovensku extrémne populárny hot-hatch Hyundai i30N dostal svoj cenník platný pre našu krajinu. Jeho hlavnými devízami okrem osvieženého dizajnu sú najmä:

  • Možnosť(nemožnosť) kúpy len vo výkonnejšej verzie N Performance
  • Ľahšie disky kolies kované z hliníkovej liatiny = -14.4 kg
  • Objemnejšie „bagety“ ako koncovky výfukov
  • Výkon zvýšený z predošlých 275 koní vo verzii N Performance na rovných 280 koní
  • Zvýšil sa aj krútiaci moment: z pôvodných 353 Nm na 392 Nm
  • Nová automatická 8-stupňová prevodovka N DCT so spojkami utopenými v oleji, pre tých, ktorí chcú na okruhu hľadať nejakú tú desatinku

Aby sme vylepšenia priblížili. Nové disky prinášajú úsporu 14.4kg, okrem nich sú nové a ľahšie aj škrupinové sedadlá N Light. Nová automatická prevodovka DCT s pádlami na volante je pochopiteľne lepšia pre priamočiaru akceleráciu. Hyundai uvádza, že z 80-120 km/h zrýchli s touto prevodovkou za 3.5 sekundy, teda o 3 sekundy rýchlejšie ako manuálna verzia. Z 0-100 je tento rozdiel 0.3 sekundy (6.1 vs 5.9)

Taktiež, odkedy bude na výber len jedna varianta, a to N Performance, už viac nebude rozdiel v pneumatikách, s ktorými auto novému majiteľovi príde. Nový Hyundai i30 N Performance bude obúvať Pirelli P Zero na čiernych diskoch červenými strmeňmi.

Vynovenia sa dočkali aj technológie vo vnútri. Najviditeľnejšou bude 10.25″ širokouhlý stredový displej. Jeho súčasťou bude ja prepracovaný jazdný monitoring Performance Driving Data System s novou grafikou.

Začiatočné ceny.

Všetky spomenuté vylepšenia sa týkajú aj verzie i30N Fastback, tak poďme na ceny:

  • i30 N Performance v „základe“ = 32 390 EUR
  • i30N Performance Fastback v „základe“ = 35 190 EUR

Koľko vyjdú vo „Fullke“?

Okrem základných cenoviek sme zistili aj koľko vyjdú dané autá so všetkými príplatkami(N Seat pack a strešné okno):

  • i30 N Performance DCT vo „fullke“ = 38 590 EUR
  • i30 N Performance Fastback DCT vo „fullke“ = 41 390 EUR

Sme veľmi zvedaví na zlepšenia, najmä aké je nové N-ko v porovnaní s jeho úhlavnými rivalmi. Podobne vynoveným Renault Mégane RS300 (ktorý príde čoskoro, dostupný len s automatom), Honda Civic Type R a nováčikom v tejto triede v podobe BMW 128 Ti.

Ktorý je Váš obľúbený hot-hatch?

Benjamin Mazanka

Recent Posts

Toto auto je úžasná platforma na „Sprav Si Sám“ Elektro HOT-HATCH – MG4 XPOWER

MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…

1 týždeň ago

KGM Torres EVX: Ešte krajší, rýchlejší, ale čo ten dojazd? – TEST

KGM Torres EVX je vďaka nízkemu fe (viac…)

1 týždeň ago

2024 MAZDA 2: Najšoférskejšie auto v triede! – TEST

Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…

1 týždeň ago

MAZDA 2 HYBRID Facelift: V Taliansku – TEST

Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…

1 mesiac ago