Vynovený a na Slovensku extrémne populárny hot-hatch Hyundai i30N dostal svoj cenník platný pre našu krajinu. Jeho hlavnými devízami okrem osvieženého dizajnu sú najmä:
- Možnosť(nemožnosť) kúpy len vo výkonnejšej verzie N Performance
- Ľahšie disky kolies kované z hliníkovej liatiny = -14.4 kg
- Objemnejšie „bagety“ ako koncovky výfukov
- Výkon zvýšený z predošlých 275 koní vo verzii N Performance na rovných 280 koní
- Zvýšil sa aj krútiaci moment: z pôvodných 353 Nm na 392 Nm
- Nová automatická 8-stupňová prevodovka N DCT so spojkami utopenými v oleji, pre tých, ktorí chcú na okruhu hľadať nejakú tú desatinku
Aby sme vylepšenia priblížili. Nové disky prinášajú úsporu 14.4kg, okrem nich sú nové a ľahšie aj škrupinové sedadlá N Light. Nová automatická prevodovka DCT s pádlami na volante je pochopiteľne lepšia pre priamočiaru akceleráciu. Hyundai uvádza, že z 80-120 km/h zrýchli s touto prevodovkou za 3.5 sekundy, teda o 3 sekundy rýchlejšie ako manuálna verzia. Z 0-100 je tento rozdiel 0.3 sekundy (6.1 vs 5.9)
Taktiež, odkedy bude na výber len jedna varianta, a to N Performance, už viac nebude rozdiel v pneumatikách, s ktorými auto novému majiteľovi príde. Nový Hyundai i30 N Performance bude obúvať Pirelli P Zero na čiernych diskoch červenými strmeňmi.
Vynovenia sa dočkali aj technológie vo vnútri. Najviditeľnejšou bude 10.25″ širokouhlý stredový displej. Jeho súčasťou bude ja prepracovaný jazdný monitoring Performance Driving Data System s novou grafikou.
Začiatočné ceny.
Všetky spomenuté vylepšenia sa týkajú aj verzie i30N Fastback, tak poďme na ceny:
- i30 N Performance v „základe“ = 32 390 EUR
- i30N Performance Fastback v „základe“ = 35 190 EUR
Koľko vyjdú vo „Fullke“?
Okrem základných cenoviek sme zistili aj koľko vyjdú dané autá so všetkými príplatkami(N Seat pack a strešné okno):
- i30 N Performance DCT vo „fullke“ = 38 590 EUR
- i30 N Performance Fastback DCT vo „fullke“ = 41 390 EUR
Sme veľmi zvedaví na zlepšenia, najmä aké je nové N-ko v porovnaní s jeho úhlavnými rivalmi. Podobne vynoveným Renault Mégane RS300 (ktorý príde čoskoro, dostupný len s automatom), Honda Civic Type R a nováčikom v tejto triede v podobe BMW 128 Ti.
Ktorý je Váš obľúbený hot-hatch?