Súčasťou vynovenej modelovej rady Ford Fiesta je aj verzia ST, ktorá po výkonovej stránke dostáva navýšenie krútiaceho momentu o 10%.
Ford predstavil modernizovanú Fiestu, ktorej súčasťou je aj športová verzia ST. Jeden z najlepších hot-hatchov na svete. Aby toto brilantné auto neprišlo o svoje prvenstvo v boji s kórejským nováčikom Hyundai i20N, Ford využil pol-životný update pre vyhrnutie si rukávov do boja.
Zmeny začínajú malým navýšením krútiaceho momentu o 30 Nm. Trojvalec s objemom 1.5 litra tak teraz produkuje 320 Nm dostupných už od 1600 ot. Maximálny výkon zostáva na 200 koňoch, podobne ako aj pohon prednej nápravy cez 6 stupňovú automatickú prevodovku.
Tak ako predtým, aj teraz je tu Quaife diferenciál s obmedzenou svornosťou, ktorý je príplatkovou možnosťou. Vďaka nízkej hmotnosti len 1262 kilogramov zrýchľuje Fiesta na stovku za 6.5 sekundy s maximálnou rýchlosťou 230 km/h.
Dizajnovo všetky Fiesty dostali malé zmeny ako nová mriežka pretvarované LED svetlá teraz dostupné aj s pokročilým MATRIX svietením, čo v tejto triede nie je tak zvyčajné. Fiesta taktiež dostala novú farbu, a to zelenú Mean Green, ktorá prišla s modelom Puma.
Interiérové zmeny sa dotýkajú 12.3 palcového digitálneho prístrojového štítu ktorý nahrádza predošlé (krásne jednoduché) analógové, ako aj nových Ford Performance sedadiel, ktoré nahrádzajú aktuálne sedačky Recaro.
Ceny ešte známe nie sú, no nemali by sa výrazne meniť…
Foto: Ford
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…