Amerika je čo sa automobilov (a nielen toho) týka iný svet. To, že v USA to s bojom za klimatickú neutralitu tak nepreháňajú je nový Ranger Raptor R. Nový model s označením R tak vyhadzuje spod kapoty EcoBoost V6 a vymieňa ho za poriadny hladný, kompresorom prepĺňaný 5.2 V8. Ten má výkon 700 koní a 867 Nm.
Výtvor ostrejšieho modelu R nie je náhodou, pretože Ford ním chce konkurovať Ram 1500 TRX. Inžinieri Fordu sa pohrali s kompresorom, ktorému zlepšili krútiaci moment pri stredných a nízkych otáčkach. Iné sú aj výfukové zvody, nový chladič oleja aj špeciálne navrhnutá olejová vaňa, ktorá zvládne aj prudké stúpania. Nakoniec bolo upravené aj sanie, ktoré je teraz širšie a s priedušnejším filtrom vzduchu.
Masívny výkon na všetky kolesá prenáša po prvý krát v kombinácii s týmto motorom 10 stupňový automat.
Pre ťažší motor V8 má R vpredu pevnejšie úchyty motora a zavesenia. Zadné zavesenie je päťprvkové s dlhšími vlečenými ramenami, panhardskou tyčou aj dlhšími pružinami. Raptor R využíva adaptívne tlmiče Fox Live Valve. Vertikálny pohyb kolesa je masívnych 33 centimetrov vpredu a ešte masívnejších 35.8 cm vzadu!
Výroba F150 Raptor R začne na konci roka 2022 a samozrejme u nás dostupný nebude. Kto tak chce lietať a skákať po slovenských lúkach na plný plyn, má k dispozícii Ranger Raptor s benzínovým V6!
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…