Nový Abarth 695 Tributo 131 Rally

Abarth rozširuje obľúbenú 500-ku o verziu súvisiacu s históriou, konkrétne legendárnym modelom 131 Rally!

Abarth 131 Rally bol ostrý sedan, homologizačný špeciál, z ktorého bolo v roku 1976 postavených 400 kusov, aby sa mohol pravý súťažný špeciál postaviť na svetový šampionát v rally. V ňom získal Walter Röhrl titul majstra sveta v rally za rok 1980. Abarth 131 Rally pre verejnosť mal štvorvalec s karburátormi Weber o výkone 140 koní a 172 Nm.

Abarth si toto ikonické auto pripomína na aktuálnej 695-ke. Tej preto dal rozšírené kontrastné blatníky okolo kolies, dvoj farebné prevedenie v Blue Rally modrej farbe, ktorá interpretuje originál z roku 1976.

Čo sa však podstatnejších technických zmien týka. Nový Abarth disponuje tlmičmi Koni FSD na všetkých kolesách. Pre auto je navrhnutý aj brzdný systém od Brembo so 4 piestovými hliníkovými strmeňmi. Predné kotúče sú 305 mm veľké, zadné 240 mm, všetky sú samozrejme ventilované.

Výbava obsahuje aj nové 17 palcové disky kolies s diamond-cut finišom ako aj výfukový systém Record Monza Sovrapposto. Ten je vývojom Record Monza a má 4 vertikálne prekryté terminály.

Prítlak zadočku krátkej Fiatky vytvára krídlo Spoiler ad Assetto Variabile. Ten je nastaviteľný v 12 pozíciách, uhloch 0-60 stupňov. Výrazne zlepšuje kontakt zadnej časti auta s povrchom. Pri 60° nastavení a 200 km/h vytvára prítlak 42 kilogramov.

Pod kapotou sa nič nemení. Teda 1.4 Turbo-Jet. Výkon 180 koní a 250 Nm pri 3000 ot. Maximálna rýchlost 225 km/h a z 0-100 za 6.7 sekundy.

A cena? Našu ešte nevieme, tá Britská má však po prepočte hodnotu 37 795€.

Foto: Abarth

Benjamin Mazanka

Recent Posts

Škoda Kodiaq 2.0TDI SCR EVO: Nový Kodiaq je šoférskym SUV! – TEST

Priemerná Spotreba: 7.2l/100km Dojazd na nádrž: 791kilmetrov (viac…)

3 týždne ago

Nová Škoda Superb 2.0TDI SCR EVO: Výborný SUPERB!

Škoda Superb je jednoducho vlajková loď, a inak tomu nebude aj keby príde akokoľvek veľké…

3 týždne ago

2025 Škoda Octavia 2.0 TDI Top Selection – Komplexne skvelé auto, ktoré stále potrebuje DCC

Priemerná Spotreba (ZIMA): 5.6l/100km Dojazd (ZIMA): 803 kilometrov (viac…)

2 mesiace ago

Nové Suzuki Swift: Dokonalosť v ľahkosti a aerodynamike – TEST

Priemerná Spotreba: 5.0l/100km Cena od: 15 260€ (viac…)

2 mesiace ago

Renault Scénic E-TECH220: Elektro SUV jazdí ako „RR Cullinan Renault-u“

Reálna Spotreba (ZIMA): 23.6kWh/100km Reálny Dojazd (ZIMA): 368.6km (viac…)

2 mesiace ago