Abarth rozširuje obľúbenú 500-ku o verziu súvisiacu s históriou, konkrétne legendárnym modelom 131 Rally!
Abarth 131 Rally bol ostrý sedan, homologizačný špeciál, z ktorého bolo v roku 1976 postavených 400 kusov, aby sa mohol pravý súťažný špeciál postaviť na svetový šampionát v rally. V ňom získal Walter Röhrl titul majstra sveta v rally za rok 1980. Abarth 131 Rally pre verejnosť mal štvorvalec s karburátormi Weber o výkone 140 koní a 172 Nm.
Abarth si toto ikonické auto pripomína na aktuálnej 695-ke. Tej preto dal rozšírené kontrastné blatníky okolo kolies, dvoj farebné prevedenie v Blue Rally modrej farbe, ktorá interpretuje originál z roku 1976.
Čo sa však podstatnejších technických zmien týka. Nový Abarth disponuje tlmičmi Koni FSD na všetkých kolesách. Pre auto je navrhnutý aj brzdný systém od Brembo so 4 piestovými hliníkovými strmeňmi. Predné kotúče sú 305 mm veľké, zadné 240 mm, všetky sú samozrejme ventilované.
Výbava obsahuje aj nové 17 palcové disky kolies s diamond-cut finišom ako aj výfukový systém Record Monza Sovrapposto. Ten je vývojom Record Monza a má 4 vertikálne prekryté terminály.
Prítlak zadočku krátkej Fiatky vytvára krídlo Spoiler ad Assetto Variabile. Ten je nastaviteľný v 12 pozíciách, uhloch 0-60 stupňov. Výrazne zlepšuje kontakt zadnej časti auta s povrchom. Pri 60° nastavení a 200 km/h vytvára prítlak 42 kilogramov.
Pod kapotou sa nič nemení. Teda 1.4 Turbo-Jet. Výkon 180 koní a 250 Nm pri 3000 ot. Maximálna rýchlost 225 km/h a z 0-100 za 6.7 sekundy.
A cena? Našu ešte nevieme, tá Britská má však po prepočte hodnotu 37 795€.
Foto: Abarth
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…