Porsche prináša najšilnejší Cayenne Turbo GT obsahujúci 640 koní bez akejkoľvek hybridnej pomoci, výhradne v tele coupe.
Keď sa nad tým zamyslíme, nové Porsche Cayenne Turbo GT je vlastne odpoveďou na Aston Martin DBX, ktorý vzal Porsche nadradenosť, čo sa jazdných vlastností týka. Preto je dostupné len v „elegantnejšej“ verzii coupe a pod kapotou pracuje 4.0 V8 prevzatý z modelu Panamera Turbo S.
Nové Turbo GT má byť najrýchlejším inkarnáciou Cayenne, nie je však tou najvýkonnejšou. Najvýkonnejším je so 680 konskými silami Cayenne Turbo S E-Hybrid. S hmotnosťou 2500 kilogramov však jednoznačne nie je najagilnejším a najzábavnejším na jazdenie.
Práve preto Porsche použilo motor 4.0 V8, bez akejkoľvek pomoci elektriny. Ak si však myslíte, že výkon 640 koní a 850 Nm vznikol jednoduchou úpravou riadiacej jednotky, ste na omyle. Porsche vyvinulo poctivú prácu aj na „vnútornostiach“ agregátu. Nový je kľukový hriadeľ, piesty či ojnice.
Upravená je aj 8-stupňová automatická prevodovka s meničom krútiaceho momentu tak, aby bolo radenie stupňov pádlami za volantom kratšie a ostrejšie. Prevodovka je taktiež chladená vodou. Jemnou úpravou si prešiel aj výfukový systém, ktorý teraz dodáva vozidlu šťavnatejší zvukový prejav.
Na stovku vyšprintuje za 3.3 sekundy. Maximálna rýchlosť vozidla je 300 km/h.
Čo sa podvozku týka, Porsche pridalo svoj systém aktívnych stabilizátorov (PDCC), o 15% tuhší trojkomorový vzduchový podvozok s adaptívnymi tlmičmi (PASM), systém torque vectoringu (PTV) ako aj ovládanie zadných kolies. Cayenne Turbo GT taktiež sedí v štandardnom móde o 17 mm nižšie k povrchu, samozrejme svetlá výška je však nastaviteľná.
Zmeny sa dotkli aj kolies. Nové 22-palcové disky obúvajú širšie pneumatiky vpredu. Použitým obutím sú Pirelli P Zero Corsa. Keramické brzdy sú štandardom.
Porsche Cayenne Turbo GT je aktuálne najrýchlejším SUV na Nürburgringu a to s časom 7:38.9 minúty. Najrýchlejšie SUV Vás v prípade záujmu zatiaľ len s nemeckou cenovkou vyjde od 196 078 EUR vyššie.
Foto: Porsche
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…