„Technológie z motoršportu sú výraznou súčasťou novej 992 GT3.“
Toto je nové 911 GT3, okruhovo zameraná 911-ka vytvorená divíziou Porsche GT, s ktorou Porsche pokorilo Nürburgring za 6:59:927 min. Síce veľmi tesne, ale predsa pod 7 minút.
Nová 992-generácia GT3 je poháňaná zhodným 4.0-litorvým plochým šesťvalcom, aký pretekárska divízia používa v závodnom aute GT3 CUP. Oproti svojej predchádzajúcej generácii sa v generácii 992 jemne navýšili výkonové parametre, na aktuálnych 510 koní a 470 Nm.
Porsche 911 GT3 zostáva poháňané zadnými kolesami, v ponuke bude buď so 6-stupňovým manuálom alebo 7-stupňovou automatikou PDK. Manuálnu prevodovku Porsche nechalo najmä z dôvodu zákazníckeho záujmu.
Motor z rovnakého pásu
Motor je vyrábaný na presne rovnakej linke, ako ten, ktorý mieri do pretekárskeho špeciálu. Z tohto dôvodu je vybavený rovnakými 6 valčekovými škrtiacimi klapkami, aj rovnakým saním ako motor GT3 CUP. Ostatne má zhodné aj vŕtanie a zdvih motora (102×81.5mm), kompresný pomer (13.3:1), aj červené pásmo od 9000 ot./min. Nový je aj výfukový systém z nehrdzavjúcej ocele, ktorý je o 10 kilogramov ľahší ako u predchodcu.
Viac o prevodovke
Manuálna prevodovka si prešla oproti predchodcovi v 991 len malými zmenami. Automatická PDK, ktorú Porsche nazýva svojou „Športovou“ prevodovkou má kratšie prevodové pomery od 2ky po 6ku (Prvý a Siedmy prevodový stupeň teda zostali nezmenené).
Rýchlosť radenia v Normálnom móde je rovnako rýchla ako PDK v modeli Carrera pri režime šport. PDK použité v GT3 je taktiež o 18 kilogramov ľahšie ako PDK použité v modeloch 992 Carrera, a to najmä „vďaka“ absencii 1 prevodového stupňu.
Autá vybavené manuálnou prevodovkou sú vybavené mechanickým diferenciálom s obmedzenou svornosťou. Automatické verzie sú verné technológiám a sú preto vybavené elektronickým LSD. S váhou 1418 kg je verzia s manuálom o 17 kilogramov ľahšia, oproti tej s PDK.
Zrýchlenie zaujíma každého
Manuálna vezia zrýchli z 0-100km za 3.7 sek., kým verzia PDK to zvládne za 3.2 sekundy. Rozdiel v zrýchlení na 160 km/h narastie na 0.9 sekundy (7s PDK verzus 7.9s manuál)
Popri motore, zdieľa nová 992 GT3 s pretekárskym špeciálom aj predné zavesenie kolies. Je teda prvým cestovným modelom, do ktorého Porsche použilo dvojité priečne ramená z 911RSR. Toto riešenie zaisťuje ešte väčšiu plochu pneumatiky priľnavú k povrchu cesty pod veľkými bočnými silami v zákrutách. Pre čo najefektívnejšie využitie výhod nového predného zavesenia sa kompletnej prerábky dočkala aj zadná viacprvková náprava.
Foto: Netcarshow