Novinky

Nové BMW 2 sa nám už čoskoro predstaví.

Výroba novej dvojky sa začne koncom leta 2021.

Pri vývoji nového BMW 2 sa mníchovská značka sústredila na najvýznamnejší dôvod kúpy auta. Absolútny zážitok z jazdy. Vylaďovanie podvozku prebiehalo okrem okruhu Nordschleife aj v testovacom centre Maisach, či okresných cestách v okolí Mníchova. Po nich BMW najazdilo obrovské množstvo kilometrov, aby zaručilo ideálne vyvážené a vzrušujúce jazdné podmienky v akýchkoľvek podmienkach.

BMW M ako vrchol

Na vrchole bude do príchodu ostrej M2 krotkejšia verzia M240i xDrive. Krútiaci moment, ktorým bude auto poháňané vpred bude zaručovať radový 6-valec s TwinPower turbodúchadlom. Jeho výkon bude 374 koní spárovaným s 8-stupňovým Steptronic-om. Výkon bude na cestu už podľa názvu posielaný cez všetky 4 kolesá s preferenciou zadnej nápravy.

Nezáležiac na motorizácii, nová dvojka bude tuhšia. Torzná tuhosť bude oproti predchodcovi o 12% vyššia. Výrazne širší bude aj rozchod predných a zadných kolies, čo taktiež prispieva zvyšovaniu tuhosti, okrem toho znižuje zaťaženie kolies pri rýchlom prejazde zákrut.

Vozidlá budú štandardne vybavené tlmičmi závislými od zdvihu, ktoré budú vyladené s výborným kompromisom medzi športovosťou a pohodlím. Tieto tlmiče citlivo reagujú na malé nerovnosti vozovky a kompenzujú vibrácie, aby zaručovali jazdný komfort. Pri jazde cez veľké nerovnosti sú pohyby tela vozidla riadené príslušne vyššími tlmiacimi silami.

Za príplatok si možno zaobstarať adaptívny M podvozok, v ktorom si možno zvoliť vhodnú mapu tlmičov záležiac od jazdných požiadaviek vodiča od športového po komfortný jazdný štýl.

Riadenie a aerodynamika

Okrem výborného vyváženia bude k výbornej ovládateľnosti prispievať aj špecifická konštrukcia riadenia s vysokou tuhosťou spojenia podporných ložísk na prednej náprave. Novinkou bude variabilné športové riadenie s lepšou športovosťou a precíznosťou pri dynamickej jazde, naopak ľahučkým riadením pri manévrovaní a parkovaní.

Okrem vizuálne jednoduchšieho dizajnu je zovňajšok novej „dvojky“ o vycibrenej aerodynamike vozidla, testovanej na Nürburgringu, ktorá najviac vynikne na vozidle M240i. Optimalizované je najmä prúdenie vzduchu pod autom zaisťujúce redukciu zdvihu prednej časti o 50% voči predchodcovi.

Foto: BMW

Benjamin Mazanka

Recent Posts

MAZDA 2 HYBRID Facelift: V Taliansku – TEST

Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…

6 dní ago

Peugeot E308 SW: Skvelý aj ako Elektro! – TEST

Peugeot E308 dokazuje, že aj s malou batériou sú možné veľké veci. Okrem toho stále…

6 dní ago

Facelift Škoda Kamiq 1.0 TSI: Krajšia a rovnako praktická – TEST

Faceliftovaný Kamiq lepšie vyzerá, má vykonnejší základ a je, ako aj doteraz, BRILANTNE PRAKTICKÝ. (viac…)

6 dní ago

Dacia Jogger Hybrid: Dynamika najväčšou z hybridných výhod – TEST

Dacia Jogger je tu už aj ako Hybrid. Ten má v ponuke nahradiť obľúbený diesel.…

2 týždne ago