Nové BMW 2 je ešte viac šoférsky zamerané, vzhľadom na fotkách však nemusí byť po chuti každému…
Od predstavenia technických špecifikácií novej dvojky nám už nejaký čas uplynul, no dnes BMW konečne ukázalo sériovú podobu novej série 2. No z prvých obrázkov si nevieme pomôcť, ale minimálne spredu sa nám nepáči.
Predné svetlomety sú v pomere k „ľadvinám“ príliš malé. Ľadvinová mriežka je umiestnená horizontálne, čo určite poteší BMW puristov, ktorí nie sú skutoční BMW puristi. Myslíme si, že s vertikálnou mriežkou by auto vyzeralo lepšie, agresívnejšie.
Zadná časť opticky robí auto širším, čím mu dodáva mohutnejší pocit, čo sa veľa ľuďom páči. Tento pocit však neklame, pretože nová „dvojka“ disponuje oproti predchodcovi širším rozchodom kolies. Vpredu +54 mm, vzadu +31mm. Narástol aj rázvor náprav, teraz je o 51mm dlhší, čo poteší zadných pasažierov aj stabilitu vo vysokých rýchlostiach. Na aute bola optimalizovaná aerodynamika, vďaka čomu má vozidlo o 50% nižší zdvih prednej časti pri akcelerovaní a vysokých rýchlostiach.
Podvozok
Podvozok bude štandardne využívať zavesenie kolies s dvojkĺbovou pružinovou vzperou vpredu a 5 bodový viac-prvok vzadu. Vozidlá budú štandardne vybavené tlmičmi závislými od zdvihu, za príplatok bude možnosť si zvoliť aj adaptívny M podvozok.
Riadenie vozidla bude posilňované elektricky s funkciou Servotronic. K adaptívnemu M podvozku si bude možné zvoliť za príplatok aj variabilné športové riadenie. Verzia M240i bude vybavená športovým M podvozkom, dodatočnými vzperami na prednej náprave, M brzdami aj M diferenciálom. Diferenciál bude za príplatok aj ku verzii 230i.
Vozidlo bude štandardne jazdiť na 17-palcových diskoch kolies. Na výber však budú aj 18, či 19-palcové disky kolies s voliteľným vysoko-výkonným obutím v podobe Pirelli P Zero.
Prvotné motorizácie
Pod kapotou sú na začiatku svojho života 3 motorizácie. Benzínový a dieselový základ, 220i a 220d a vrchol v podobe M240i.
V 220i sa skrýva 4-valcový benzín so 184 konskými silami pri 5000-6500 ot./min. Motor produkuje krútiaci moment 300 Nm v širokom rozsahu od 1350-4000 ot.min. Pohonná jednotka je spojená s 8-stupňovým automatom, na stovku zrýchli za 7.5 sekundy a maximálne sa rozbehne na 236 km/h.
Štvorvalcový diesel 220d disponuje aj 48V mild-hybridnou technológiou. Disponuje 190 koňmi a 400 Nm dostupnými v rozmedzí 1750-2500 ot./min. Spojený taktiež s 8-stupňovou prevodovkou zrýchli na stovku prekvapivo rýchlejšie ako benzín, za 6.9 sekundy. Maximálna rýchlosť je 237 km/h.
Vrcholná verzia M240i ponúka o 34 koní vyšší výkon ako predchodca, 340 vs 374 koní po novom. Pod kapotou sa nachádza radový šesťvalec, ktorý na cestu prenáša tiež 500 Nm v rozsahu 1900-5000 ot./min. Prenos výkonu na cestu prebieha prostredníctvom pohonu všetkých kolies xDrive, vďaka ktorému na stovku zrýchli na 4.3 sekundy a maximálna rýchlosť je 250 km/h.
Vynovené vnútro
Interiér je teraz zhotovený kvalitnejšie ako v predchodcovi. Nové je ambientné podsvietenie interiéru, volant s prepracovanými multifunkčnými tlačidlami alebo nový 8.8-palcový stredový displej s 5.1-palcovám prístrojovým štítom.
Príplatkový BMW Live Cockpit má väčšie displeje, 12.3-palcový prístrojový štít a 10.25-palcový stredový displej. Premiéru v rade dva si odbíja aj príplatkový head-up displej.
Pasažieri sú chladení pomocou 3-zónovej klimatizácie. Zadné sedadlá majú charakter dvoch samostatných. Kufor narástol na 390 litrov.
Pokým nový dizajn dvojky bude chvíľu trvať stráviť, určite bude jazdne ešte vyspelejšia ako kedykoľvek predtým. A ktovie, možno naživo bude vyzerať fajn, síce krajšie ako nová M4 nie.
Foto: BMW