Po mesiacoch postupného odhaľovania techniky Audi konečne predstavilo finálnu verziu novej Audi RS3.
Fanúšikovia štyroch krúžkov pozor! Už viac netreba čakať na novú RStrojku, pretože novučičké Audi RS3 je konečne tu. Tak ako predchodca bude dostupná vo verziách hatchback aj sedan, a chýbať nesmie ani božský 5-valec!
Die Leistung máme dostatok, viac netreba.
Takže 2.5-litrový päťvalec s označením DQ500 produkuje výkon 400 koní, čo nie je viac ako predchodca, tento výkon je však použiteľnejší v širšom spektre otáčok (5600 – 7000 ot./min.). Stúpol však krútiaci moment, a to na hodnotu rovných 500 Nm, ktoré sú plne k dispozícii medzi 2250 – 5600 ot./min. Samozrejmosťou je už klasické spojenie pohonnej jednotky so 7-stupňovou automatickou prevodovkou.
To znamená, že obe verze RS3 zrýchlia na stovku za 3.8 sekundy. Čo je, a to je dôležité, o 0.1 sekundy rýchlejšie ako Mercedes-AMG A45 S. Ale Audiňákom nešlo o porazenie konkurencie v drag-racoch, pretože to je vcelku jednoduché. A preto sa zamerali na výrazné vylepšenie jazdnej dynamiky v prípadoch, keď sa cesta začne krútiť ako tvár človeka po užití LSD.
Čisté a rýchle prejazdy zákrut. Ja Natürlich!
Audi RS3 preto vybavili zadným diferenciálom s funkciu torque vectoring, teda mechanicky rozdeľuje krútiaci moment na základe jazdných podmienok a zvoleného jazdného režimu. V Dynamickom móde napríklad prenesie o niečo viac krútiaceho momentu na vonkajšie koleso pre maximalizáciu trakcie a priľnavosti. V režime RS Torque Rear zase prenesie na toto koleso až 100% dostupného krútiaceho momentu aby dalo autu zábavnú pretáčavú charakteristiku.
K prepracovanému zadku sa pridáva aj kompletne prekopaná predná náprava. Tuhšie sú priečne ramená, stabilizátory aj podporný rám. Rozchod predných kolies je teraz širší a predná náprava dostala aj nové otočné ložiská. RS3 sedí o 25 milimetrov bližšie k ceste, a má aj o stupeň negatívnejší odklon kolies.
V základe by sa o jazdu mali starať pasívne tlmiče, s nastaviteľnými adaptívnymi ako príplatok. V čom sa však RS3 bude líšiť od Golfu R sú jednotlivé prednastavenia adaptívnych tlmičov, kým VW Golf R disponuje ich variabilným nastavovaním počas jazdy a závisiac od jazdnej situácie a povrchu.
Die Schnellsten?
Maximálna rýchlosť je štandardne obmedzená na 250 km/h. Za príplatky tento možno obmedzovač posunúť na 280 km/h, respektíve v prípade balíku RS Dynamic na 290 km/h. Novú ostrú Audinku budú štandardne zastavovať 6-piestové oceľové brzdy. Za príplatok možno zvoliť aj výkonnú výkonnejšiu brzdnú sústavu, ktorá je o 10 kg ľahšia a chladí sa o 20% efektívnejšie. Disponuje vnútorne odvetrávanými a vŕtanými kotúčmi 375×36 vpredu a 310×22 vzadu. Za príplatok je však ešte možné vylepšiť predné brzdy na keramické s rozmerom predných kotúčov 380×38 milimetrov.
Audi bude stáť na 19-palcových diskoch s 10-Y lúčmi. Za príplatok bude vôbec po prvý krát možné od výroby obuť auto do semi-slickov Pirelli P Zero Trofeo R.
Sportlichkeit am Ersten.
Po dizajnovej stránke je nová RS3 skôr evolúciou. Vynikne čierna predná mriežka aj s lemovaním spojená so svetlami, čím vytvárajú esteticky jednu plochu. Vzadu nebudú chýbať typické oválne koncovky nového aktívneho výfukového systému. Auto vyzerá prosto jednoducho a agresívne no aj športovo, určite zaujme veľa očí. Podobne pekný je aj interiér s červenými prvkami, ostrými hranami a kopou alcantary kombinovanej s kožou.
Nová RS3 Sportback a Sedan by mala byť dostupná k objednaniu už od polky Júla. Audi RS3 Sportback bude začínať na 60 000 EUR, kým RS3 Sedan na 62 000 EUR.
Foto: Audi