Novinky

Nová Toyota GR 86 je konečne tu!

Auto, ktoré je dlhé roky stelesnením toho, čo vodič pre zábavu potrebuje, po dlhšom čakaní dostáva svoju druhú generáciu. Predchádzajúca generácia mala aj dvojičku v podobe Subaru BRZ, a podobný recept zostal. Stále sú to autá s rovnakou technikou, Subaru však v Európe už dostupné nebude. Je to najmä predajným výsledkom, keďže celkovo bolo toto rovnaké auto predávané viac pod znakom Toyoty, ako v podobe Subaru.

Preto pri tejto druhej generácii už bude v Európe dostupná práve len Toyota. Tak načo čakať, poďme na ňu skočiť.

Zmena priezviska?

Toyota GR 86 bude tretím členom športovej divízie Gazoo Racing, práve preto nastala zmena priezviska z GT86 na GR 86. Športové kupé sa bude rozmermi veľmi podobať predchodcovi. Podľa dostupných informácii bude merať na dĺžku 4.4 a na šírku 1.7 metra, takže si zachová kompaktné dimenzie auta, ktoré nahrádza. S váhou 1270kg je nástupca okolo 50kg ťažší. Na zachovanie stále nízkej váhy aj ťažiska má preto hliníkovú strechu.

Auto využíva zavesenie kolies McPherson na prednej náprave, kým zadná je vybavená dvojitými priečnymi ramenami. Stále sa však nevie, či zostanú štandardnými tlmičmi tie od značky Showa, alebo ich nahradia doteraz príplatkové, od Sachs. Čo však vieme, je že torzná tuhosť auta bude navýšená o viac ako 50%.

Ďalšou zmenou sú kolesá. Tie narástli na 18-palcov, s rovnakou širkou pneumatík, teda 215. Profilové číslo však kleslo zo 45 na 40. Takže 215/40 R18 je rozmer, ktorý hľadať. Obuté budu plášte Michelin Pilot Sport 4S.

Brzdy kolesami ukryté sú však ďalšou zatiaľ nedoriešenou vecou, s veľkou pravdepodobnosťou budú štandardne použité aktuálne príplatkové brzdy od Brembo.

Vždy najväčšia zmena.

Keďže vývoj týchto dvoch áut je priateľskou rivalitou japonských značiek, GR 86 bude využívať plochý štvorvalcový „boxer“ motor. Jeho kapacita narastie na 2387 cm3 (predtým 1998 cm3). Jeho výkonová špecifikácia by sa mala zhodovať so skôr uvedeným Subaru, to znamená 228 koní a 249 Nm (oproti predchodcovi je to + 31k a +37 Nm). Navýšil sa preto aj tonový výkon. Zo 164 koní/t je teraz 182 koní/t, vďaka čomu GR 86 zrýchli rýchlejšie na 100km/h (7.6 verzus 6.3 u nového auta).

Spomenuté pohonné ústrojenstvo bude dostupné s fantastickým manuálom, no aj automatickou prevodovkou, pre tých, ktorí sa nechcú len šmýkať bokom.

Dizajn a interiér

V oblasti dizajnu sa Toyota aj Subaru ubrali smerom minimalistických úprav. Auto si zachováva dlhú kapotu a krátky zadoček s niekoľkými oblejšími líniami, namiesto rovných hrán predchodcu. Viac pozornosti bolo zameranej na interiér, ktorý sa musí držať s dobou. Obsahuje teda nové, kvalitnejšie materiály, ako aj 7-palcový TFT prístrojový panel aj nový multimediálny systém.

Naša Európska špecifikácia, ešte síce nie je úplne dokončená, ale treba očakávať nárast aspoň okolo 3500 eur voči predchodcovi. My sa však na toto auto nesmierne tešíme, nedá sa nemilovať. Dúfame, že aj vy.

Foto: Toyota

Benjamin Mazanka

Recent Posts

Toto auto je úžasná platforma na „Sprav Si Sám“ Elektro HOT-HATCH – MG4 XPOWER

MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…

6 dní ago

2024 MAZDA 2: Najšoférskejšie auto v triede! – TEST

Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…

7 dní ago

MAZDA 2 HYBRID Facelift: V Taliansku – TEST

Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…

1 mesiac ago