Nová Škoda Fabia – obľúbené mestské auto po novom

Nová Fabia vyzerá chrumkavo, no podobne ako pri predošlej generácii, ostrú verziu RS nemusíme očakávať.

Nová Škoda Fabia je síce tvarovo odlišná, no technicky homogénna s jej koncernovými súrodencami Audi A1, Volkswagen Polo a Seat Ibiza. Poslední dvaja menovaní si taktiež v nedávnej dobe prešli faceliftom. Nová Fabia nám je dizajnovo s jej ostrými hranami a menej agresívnou tvárou veľmi prívetivá. Typicky ako Škodovka možno očakávať, že spomedzi súrodencov bude aj najpriestrannejšia. Čo nemožno očakávať je ostrá verzia RS.

Priestrannejšia a s predpokladanými motormi

Nová Fabia je o 111 milimetrov dlhšia ako predchodca, a to najmä v rázvore, čo je pozitívnou správou pre zadných pasažierov. Dôvodom, prečo je nová Fabia rozmernejšia vo všetkých dimenziách je použitie „novej“ platformy MQB A0, ktorú Polo už používa približne tri roky, a ani po jeho facelifte ju neopúšťa. Z tohto dôvodu budú podobné aj motorizácie, ktoré používajú mestské autá skupiny VW Group. Sú to trojvalcové atmosférické a prepĺňané motory, spárované s manuálnou alebo automatickou 7-stupňovou DSG pri vyšších výbavových stupňoch. Najvýkonnejším agregátom, taktiež spárovaným s DSG bude 1.5 TSI.

Interiér

Nový interiér zahŕňa aktuálne dizajnové prvky škody, ako vystúpené madlá dverí bez vrchného konca, línia tiahnúca sa popod displej. Pozitívne hodnotíme aj samostatné ovládanie klimatizácie otočnými ovládačmi, na rozdiel od Octavie. Vodič si bude môcť taktiež priplatiť za digitálny prístrojový štít namiesto klasických budíkov. Nové sú tiež krajné výduchy ventilácie.

Všetky priania nadšencov ostrej verzie vRS, ktorá bola naposledy súčasťou druhej generácie českého mestského auta zostanú nenaplnené. Jediným koncernovým hot-hatchom so športovým prívlastkom bude Polo GTI, ktoré má prísť neskôr v tomto roku. Keď sa na to človek pozrie z hľadiska aktuálnych trendov, žiaľ, pochopí, že vRS by bol pre koncern VW Group zbytočný…

S novými zmenami a popularitou možno očakávať, že Fabia bude zastávať popredné priečky v predajoch medzi tuzemskými mestskými vozidlami. Lokálne ceny a výbavové stupne budú zverejnené pred jej príchodom v roku 2022.

Nám je nová Fabia spomedzi jej súrodencov skutočne sympatická, budeme zvedaví, ako sa popasuje aj s „ne-koncernovou“ konkurenciou v podobe Renault Clio, Ford Fiesta, Opel Corsa alebo Peugeot 208.

Foto: Škoda

Related posts