Rýchlejšia, ľahšia, ešte viac šoférsky zameraná. Žiaľ náš trh nedosiahne.
Acura oficiálne predstavila NSX Type-S, ktorý bude „tým najlepším na koniec“ z tohto japonského hybridného superšportu. Acuta NSX Type-S bude limitovaná na 350 kusov celosvetovo, z toho 300 pre trh USA. Zostávajúcich 50 kusov bude rozdelených medzi strednú Ameriku a Japonsko.
Viac výkonu z 3.5 l V6 s 3 elektromotormi
Zmeny NSX Type-S začínajú pod kapotou. Motor dostal väčšie medzichladiče aj nové vstreky paliva s 25% zvýšením prietoku. Medzichladič pomáha chladiť nové turbá, ktoré si Type-S berie z pretekárskeho špeciálu NSX GT3. Nové turbodúchadlá disponujú 6% navýšením plniaceho tlaku na 1.11 bar.
Elektrické motory na prednej náprave dostali kratší drive pre zlepšenie akcelerácie z miesta. Batéria sama o sebe má po novom o 20% vyššiu kapacitu. Deväť stupňová automatická dvojspojková prevodovka teraz radí o 50% rýchlejšie. Prichádza tiež s novou funkciou rapid downshift, ktorá podradí o niekoľko stupňov nižšie podržaním pádla na podradenie.
Spolu tieto zmeny zvyšujú celkový výkon 3.5 litrového V6 v kombinácii s 3 elektromotormi na 600 koní a 667 Nm.
Jazdné vlastnosti konkurenciou k najlepším v segmente
Inžinieri sa taktiež pohrali s nastavením tlmičov. Nové sú aj kované disky kolies, ktoré sú o 10 mm širšie vpredu a o 20 mm vzadu. Obúvajú pneumatiky Pirelli P Zero. Ich rozmery budú 245/35 ZR19 vpredu a 305/30 ZR20 vzadu.
Štandardom brzdnej sústavy sú 6 a 4-piestikové brzdové strmene s oceľovými brzdovými kotúčmi. Za príplatok je však možné zvolit balík Lightweight, ktorý už disponuje uhlíkovo-keramickou brzdnou sústavou. Okrem nej ponúka interiérové komponenty z uhlíkových vlákien, či kryt motora. To všetko pre pedantné ušetrenie 26.2 kilogramov. Neznie to ako veľa, ale pri neodpruženej hmote sa každé kilo ráta.
Po dizajnovej stránke je samozrejme iná predná maska s trojicou otvorov. Zadný nárazník je tiež nový, a obsahuje aj funkčný difúzor, znovu odvodený zo špeciálu GT3.
Keď ju nechceme tak nám ju nebudú núkať. Jednoduché…
Naneštastie dostupnosť Type-S závisí od dopytu na jednotlivých trhoch. Preto v USA pod populárnou značkou Acura tvoria predaje NSX 2/3 celkových globálnych výsledkov predaju tohto modelu. Je pravda, že v Bratislave a ani inde na Slovensku sme za všetky tie roky a iné drahé vozidlá nestretli ani jednu novú NSX, a to je škoda. Možno jej chýbalo meno, akým bol v prípade legendárnej prvej generácie Ayrton Senna. Tento konečný model však bude jednoznačne skvelým šoférskym autom. A čo prinesie budúcnosť v Honde môžeme zatiaľ iba hádať.
Foto: Acura