Novinky

Nissan 400Z predstavený, a my závidíme Američanom.

Nebyť emisných noriem na produkty, ktoré sú uvalené na úplne zlé odvetvie, mohli by sme si ho užívať aj na Slovensku. Smutné…

Nissan po veľmi dlhom vývoji a prípravách konečne predstavil nový športiak 400Z, ďalší zo série vozidiel Z, ktoré začali v 60.tych rokoch. Toto prepojenie s minulosťou je podstatné, pretože 400Z zostáva poháňaný sladkým opojením zvaným benzín. Konkrétne je pod jeho kapotou 3 litrový twin-turbo V6, spojený je s manuálom a poháňa zadné kolesá. Tak to je stará dobrá škola!

Motor má označenie VR30DDTT. Parametre sú 405 koní a 475 Nm krútiaceho momentu, ktorý vrcholí pri 5600 ot. Šesťstupňová manuálna prevodovka, s ktorou je motor prepojený, je vybavená aj funkciou rev-match. Tá zaručuje plynulejšie radenie prevodových stupňov, aby sa auto pri zlom preradení nerozhodilo. Pre rozjazdy zo semafórov nesmie chýbať aj launch control, ktorý drží ideálne otáčky pri zošliapnutej spojke.

Pre tých, ktorí nie sú takí puristi, takže takmer každý Američan, a aj u nás je nás už ako šafránu bude Nissan k autu ponúkať aj 9-stupňovú automatickú prevodovku.

Všetky vozidlá s označením Performance budú vybavené aj čisto mechanickým LSD (diferenciálom s obmedzenou svornosťou). Predné aj zadné tlmiče používajú nový jednoplášťový dizajn s väčším priemerom. Vďaka tomu je tlmiaca sila znížená o 20%, čo zlepšuje priľnavosť a ovládateľnosť na nerovných povrchoch normálnych ciest. Predné zavesenie kolies, využívajúce dvojité priečne ramená má novú geometriu, a zvýšený sklon rajdového čapu, čo zlepšuje priamočiaru stabilitu.

Nový Nissan 400Z je osadený 19-palcovými kolesami s pneumatikami Bridgestone Potenza S007 rozmerov 255/40 R19 vpredu a 275/35 R19 vzadu (pri dvoch vyšších výbavových stupňoch). Základný Nissan 400Z obúva pneu 245/45 R18 na oboch nápravách.

Nový 400Z okrem toho vyzerá ako badass pouličný športiak, aj nám sa páči. Je to pravé auto na radosť z jazdy a preto je veľká škoda, že na náš trh sa nedostane.

Foto: Nissan Global

2021 ISC, Tempest,
2021 ISC, Tempest,

Benjamin Mazanka

Recent Posts

Toto auto je úžasná platforma na „Sprav Si Sám“ Elektro HOT-HATCH – MG4 XPOWER

MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…

6 dní ago

2024 MAZDA 2: Najšoférskejšie auto v triede! – TEST

Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…

1 týždeň ago

MAZDA 2 HYBRID Facelift: V Taliansku – TEST

Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…

1 mesiac ago