Dacia Spring chce byť najlacnejším elektromobilom na trhu. Toto „švihadlo“ ponúka 26.8 kWh batériu poskytujúcu vo vhodných podmienkach dojazd 230 kilometrov. Nabitie na 80% prebieha za menej ako hodinu a na rozmery vozidla prekvapí aj priestranný 290 litrový batožinový priestor.

Technické parametre

Poháňa ho elektromotor s výkonom na rok 2021 extrémne slabých 45 koní. Sú síce elektrické, niekedy však ani paralyzátorom trafené kone nestačia, a tak auto ledva vyšlo na cesty, a už dostalo prezývku najpomalšie akcelerujúceho nového vozidla (0-100 – 19.4 sek). Jeho maximálna rýchlosť je 125 km/h. Jazdí na malých, 14-palcových diskoch kolies s rozmerom pneu 165/70 R14.

Výbava

To, že je najlacnejším elektromobilom však neznamená, že bude vybavené, ako slovenská cela predbežného zadržania. Aj v základnej výbave Comfort je elektromechanický posilňovač riadenia, denné LED svietenie aj elektricky nastaviteľné zrkadlá. Cez leto nesmie chýbať manuálna klimatizácia, elektrické sťahovanie predných aj zadných okien, ako aj rádio s Bluetooth. Asistenčné systémy disponujú okrem zvyčajných aj aktívnym asitentom núdzového brzdenia.

Medzi príplatkovú výbavu patrí DC nabíjanie rýchlosťou 30 kW/h, alebo aj kábel pre rýchlejšie 6.6 kW nabíjanie z verejného Wallbox-u.

Dve ceny

Dacia Spring vo výbave Comfort začina od 16 500 EUR. V druhej vyššej výbave Comfort+ „začína“ na 18 000 EUR. Rýchle DC nabíjanie je možné si priplatiť len k vyššej Comfort+ výbave. Dacia Spring v plnej výbave vyjde na 18 700 EUR. Odpočítať si možno 8000 EUR-ovú dotáciu štátu, samozrejme v prípade jej aktuálnej dostupnosti.

Síce Dacia Spring je teoreticky vozidlom mimo náš záber. Jazdenie na malých nevýkonných vozidlách však vždy pri jazde vyvoláva pocit nevinnej divokosti. Preto sme zvedaví aj na jazdné vlastnosti tohto malého „ne-žihadla“.

Foto: Netcarshow