Mitsubishi Colt je receptom ako sa za lacnejšie dostať ku RENAULT CLIO. Testovaný Colt vyjde na 20 900€, kým rovnako konfigurovaný Renault Clio stojí prémium, 21 320€.
Hodnotenie: 8/10
RENAULT CLIO je jedným z TOP vozidiel v triede malých vozidiel, ktoré, síce pomaly, rastú na popularite. Dizajn najmä nového po-facelift CLIO je vskutku luxusný. Ak by chcete nejaké peniaze za jeho kúpu ušetriť, kúpiť ho so znakmi Mitsubishi je tým ideálnym riešením. Zahodiť za hlavu, čo povedia iní, a čo autíčkari, sú to Vaše peniaze a rozumné veci nie sú zahanbujúce.
Čo je iné?
Hlavne znaky. Predný znak, ktorý je vhodne tvarovo zakomponovaný. Vzadu je namiesto znaku Renault nápis M I T S U B I S H I a dodáva zadnej časti šírku a serióznosť, vyzerá vhodne. Pri nastupovaní v noci vás privíta príplatkový (+135€) osvetlený nápis Colt na prahoch dverí. Obsahujú ho aj koberce či plastová vložka batožinového priestoru. Na koniec aj animácia vozidla v infotainmente je značková.
Stačia mu tri valce?
Najsilnejší motor pre aktuálne Clio je 1.0 Turbo. Ten má 91 koní a 160 Nm. Pri aute vážiacom 1195 kilogramov, čo je na dnešné pomery vozidiel ľahké sme na 76.15 koní/tonu. Inžinieri sa pohrali s naladením motora, ktorý má v režime Sport skoršiu reakciu od Turba než obyvkle a sympatickým je aj zvuk waste gate turba, ktorú pri otvorenom okne je počuť a dodáva to super pocit z jazdy aj s tromi valcami pod kapotou. Ale späť ku otázke, Stačia mu 3 valce?
Dynamika 0-100 za 12.2s a maximálka 180 km/h na papieri nevyzerajú impozantne, sú to však stále čísla, ktoré aj v minulosti predstavovali zábavné normálne auto na zvezenie. Reálne výkon 91 koní stačí,, ale treba pre to jazdiť v režime Sport. Vtedy je reakcia turba, aj ťah odspodu dynamickejší, radostný. V režime Normal má vozidlo menej koní aj newtonmetrov. Aj pri jazde v režime Sport je spotreba úžasná, týždenný priemer 5.2l/100km hovorí sám za seba. Nádrž má síce kompaktných 42 litrov, dojazd je však s touto spotrebou stále impozantných 802 kilometrov.
A čo Hybridný pohon?
Hybridný pohon je ďalšou alternatívou. Efektivitou prevádzky sú na tom podobne, síce s Hybridom ušetríte v meste, kde sa pri správnom spôsobe jazdy s hybridom dá jazdiť iba za 3.3 l/100km. Dlhodobý priemer 5.0 l/100km je však blízky Benzínu a z 39 litrovej nádrže dáva dojazd 780 kilometrov.
Dynamika 143 koní je pocitovo samozrejme lepšia a to aj napriek vyššej hmotnosti 1360 kilogramov (105.14 koní/tonu vs. 76.15 v TCe). Pohon má síce malé oneskorenie na plyn, ale keď potiahne tak razantne. Jediným jeho problémom je obmedzenie ťahu, kým je nabitá batéria, keď ju napríklad na horskom priechode ostrou jazdou vyprázdnite a nestíha sa dobíjať, dynamika okamžite ochabne.
Fungovanie dobíjania batérie je prirodzene ako v Renaulte. V režime Normal sa snaží čím viac jazdiť na batériu a teda ju hlboko vybíja, po čom následne silno zareve 1.6ka pod kapotou. Pre príjemnejšie používanie je vhodnejší režim Sport, kde drží vyššie minimálne nabitie a motor sa tak nenapracuje na dobitie batérie, keď sa práve nedá rekuperovať.
Zákruty
Pri jazde na otvorenej ceste je to zábavný malý kompakt. Radosť z jazdy robí hlavne radenie, ľahká spojka, ľahká manipulácia s pákou prevodovky, s ktorou sa možno snažiť radiť rýchlo ako s automatmi DSG či PDK, toto Renault vždy vedel, a človeku vôbec nechýba, že to nie je z tohto dôvodu práve naj-mechanicky pôsobiacejšia kulisa.
Jazdné vlasntosti v zákrutách sa zmenili z kedysi jemne jedovatých a zábavných na nemecky seriózne a miestami až príliš stabilné. Mitsubishi Colt alias Clio je seriózny konkurent VW Polo. Zadná časť drží ako pribitá. Neodľahčuje sa na brzdách, nerozhodí ju ani priečna nerovnosť v zákrute, jazdí ako taká väčšia, aj jemne pohodlná motokára. Vďačí za to podvozku so slušnou caster geometriou vpredu, geometrii kolies s vyšším negatívnym odklonom vpredu a vzadu zase s výrazným pozdĺžnym vychýlením toe-out, pre ktoré disponuje zadok tak vysokou stabilitou.
Brzdový pedál je počiatočne mäkkší, neskôr však v dráhe stuhne a disponuje slušným pocitom. Volant má hrubý veniec, ale príjemne mäkký a riadenie cez neho prezentované disponuje slušnou spätnou väzbou, primerane nastaveným prevodom. Precízne pre ovládanie auta.
Zábava s jazdou na Cliu sa tak transformovala do hľadania limitov stabilnej zadnej nápravy, pri oboch motorizáciách.
Praktickosť
Samozrejme nový Mitsubishi Colt sa radí ku najpriestrannejším autám na trhu. Kufor ponúka až 391 litrov (Hybrid 301 litrov), niečo, čo často krát nedosahujú ani autá o triedu väčšie. V kufri je pritom umiestnený subwoofer značky BOSE.
Prečo je to recept na lacnejšie Clio?
Pretože v testovanom plnom vybavení stojí Mitsubishi Colt Instyle 1.0 MPI-T v AKCII iba 19 700€, kým za Renault Renault by ste zaplatili 21 570€. A Colt Hybrid Intense+ vyjde na 25 200€, kým obdobne vybavený Renault Clio E-Tech až 26 420€.
Za ušetrené peniaze, si môžete ku Mitsubishi dokúpiť príslušenstvo, pneumatiky či si spraviť prvý výlet s vozidlom. A TO STOJÍ ZA TO!