Novinky

Mini John Cooper Works pre rok 2021 predstavený!

Malý facelift Mini JCW pre aktuálny modelový rok prináša aj nové adaptívne tlmiče.

Vynovená športová verzia prichádza s aktualizovanej podobe, aby si udržala svojský štýl, ktorý žne taký úspech. Pozmenený bol predný aj zadný nárazník. Predný nárazník zahŕňa novú šesťhrannú mriežku chladiča, ktorá spolu s otvormi umiestnenými na krajoch prináša čerstvý vzduch pre pohonný aj brzdový systém. Novým je aj výrazný zadný difúzor.

Motor

Pohon vozidla je zabezpečený 2.0-litrovým štvorvalcom od BMW, využívajúcim Mini (BMW) TwinPower turbodúchadlo. Tento motor poskytuje malému Britovi výkonové parametre 231 koní a 320 Nm. Zrýchlenie z nuly na sto zaberie 6.3 sekundy v prípade 6-stupňového manuálu. Verzia vybavená 8-supňovým automatom Steptronic Sport od ZF túto skúšku zvládne o 0.2 sek. rýchlejšie, za 6.1 sekundy. Verzia Kabriolet zaostáva len tesne, s časmi 6.6 a 6.5 sekundy.

Verzia kabriolet ponúka väčší zážitok z dvoch 85 mm hrubých výfukových trubíc športového výfukového systému, zhotovených z nehrdzavejúcej ocele. Tento zážitok sprostredkuje sťahovanie látkovej strechy do 30 km/h za 18 sekúnd.

Set-Up podvozku zostáva zachovaný

Čo je však v prípade oboch verzií nemenné je podvozok. Ten využíva zavesenie kolies McPherson vinuté pružiny a stabilizátor vpredu, kým zadná náprava sa spolieha na viacprvkové zavesenie kolies. Na výber za príplatok je však najaktuálnejšia verzia adaptívnych tlmičov, prinášajúcich vyváženie medzi komfortom a športovosťou. Tieto tlmiče disponujú technológiou frekvenčne selektívneho nastavenia tuhosti s prídavným ventilom na trakčnej strane.

Počas doby 50-100 milisekúnd sa v tlmiči dokážu tlakové vrcholy vyrovnať, čo prispieva k pohlcovaniu nerovností, ako napríklad našich vlnitých krajníc a zlomov. Súčasne je však maximálna tuhosť tlmičov o 10% vyššia ako predtým. Dodáva tak Mini JCW lepšiu stabilitu a kontakt kolies s vozovkou na okresných cestách, kde bude prevetrané najčastejšie.

Okrem športového nastavenia podvozku, nesmú chýbať výkonné brzdy, vyvíjané v spolupráci s firmou Brembo. Ich štvor-piestíkové červené brzdové strmene s logom JCW brzdia spolu s vnútorne chladenými brzdovými kotúčmi.

Vozidlo stojí štandardne na 17-palcových ľahkých zliatinových diskoch. Pre lepší kontakt s vozovkou sú za príplatok dostupné aj väčšie 18-palcové disky s dvoj-tónovým dizajnom. V prípade 17-palcových diskov je obutý rozmer 205/45 R17 s pneumatikami Pirelli P Zero.

Interiér

V interiéri je nový 8.8-palcový displej, podobne ako pri verzii Electric. Mini taktiež prepracovalo svoje rozhranie systému od BMW alebo aj volant (potiahnutý kožou Nappa), aby bola lepšie využitá funkcionalita väčšieho displeja. Digitálny je aj displej pred vodičom. V režime „Lounge“ žiari upokojujúcimi odtieňmi modrej a tyrkysovej. V režime „Sport“ sa pozadie rozžiari do červenej a antracitovej. Sedadlá disponujú integrovanými hlavovými opierkami.

Nové Mini JCW a JCW Kabrio sa už v anglickom Oxforde aj vyrába. Ceny sú nasledovné: JCW od 32 500 EUR; JCW Kabrio začína na cenovke 36 750 EUR.

Foto: BMW/Mini

Benjamin Mazanka

Recent Posts

Toto auto je úžasná platforma na „Sprav Si Sám“ Elektro HOT-HATCH – MG4 XPOWER

MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…

6 dní ago

2024 MAZDA 2: Najšoférskejšie auto v triede! – TEST

Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…

7 dní ago

MAZDA 2 HYBRID Facelift: V Taliansku – TEST

Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…

1 mesiac ago