Mercedes-Benz EQE je ďalším elektrickým vozidlom, ktoré má časom nahradiť svojho spaľovacieho súrodenca.
Ďalším elektrickým úderom, ktorý Mercedes predstavil na autosalóne v Mníchove je Mercedes-Benz EQE. Asi najdôležitejšie elektrické vozidlo, pretože je to vo svojej podstate E-trieda, len elektrická. A pretože E-trieda je jedným z najobľúbenejších modelov značky, EQE bude hrať veľkú rolu v usmrtení klasickej spaľovacej verzie. Neskôr bude podporený aj rivalmi v podobe Audi A6 e-tron a BMW i5
Priestrannejší vnútri
EQE je teda s dĺžkou 4946 mm o 23 mm dlhší, rázvor vozidla je však až o 247 mm (3120 mm) dlhší, čo znamená omnoho viac miesta pre zadných pasažierov. Nateraz je dojazd celkom limitovaný, časom sa však bude zlepšovať. V Mníchove je predstavovaná verzia EQE350. Tá je poháňaná jedným elektromotorom na zadnej náprave, ktorý čerpá energiu z 90 kWh batérie. Výkonové hodnoty tejto verzie predstavujú 288 koní a 530 Nm. Táto verzia, ktorá bude skôr autom na život ako výkon ponúkne dojazd do 660 kilometrov.
Nabíjanie bude prebiehať nižším maximálnym výkonom ako pri EQS, v tomto prípade to bude 170 kW. No vyššie verzie EQE, ktoré prídu v s inými motormi aj kapacitami batérií budú ponúkať aj 200 kW nabíjanie z modelu EQS.
Podvozok a budúcnosť
Šasi bude vpredu využívať 4 prvkové zavesenie, vzadu multilink. Počiatočné modely budú vybavené oceľovými pružinami a tlmičmi, príplatkové vzduchové vankúše a adaptívne tlmiče sú však tiež na ceste. S nimi bude podvozok EQE schopný sa adaptovať jednotlivým jazdným módom, zvyšovať svetlú výšku či tuhosť tlmičov.
Sedieť bude na 19 až 21 palcových kolesách, znovu podobných ako pri EQS. EQE príde s istotou aj vo verzii AMG, pri ktorej možno predpokladať dva elektrické motory, z toho každý na jednej náprave. Akokoľvek. Mercedes-Benz EQE vyzerá príjemne a takto nejak si Mercedes predstavuje svoju budúcnosť. Jeho zameranie na praktickosť a efektívnosť však neznamená, že by nemohol prísť aj výkonný model, podobný E63 S. No najskôr si myslíme, že ich bude chcieť Mercedes začať predávať masovo čím viac, nech sa uchytia. Na trh by mal prísť niekedy na začiatku roka 2022.
Foto: Daimler