Eleketrické synonymum luxusu pochopiteľne dostáva aj výkonnú verziu AMG vyvinutú v Affalterbachu.
Mercedes na prebiehajúcom autosalóne v Mníchove predstavil vrcholnú verziu svojej luxusnej elektrickej limuzíny EQS. Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ je poháňaný dvojicou elektromotorov, jeden na každej náprave využívajúc pohon všetkých kolies 4Matic pre optimálny prenos výkonu na cestu. „Základná“ verzia dodáva luxusnej rýchlolodi výkon 658 koní a 950 Nm krútiaceho momentu. Pomocou rozšírenia balíkom AMG Dynamic Plus však dokáže výkon poskočiť až na 761 koní a 1020 Nm.
AJ vďaka tomu v režime Race Start vystrelí EQS53 na stovku za 3.4 sekundy, batéria však pre tento údaj musí byť nabitá na minimálne 80%. Maximálna rýchlosť s príplatkovým balíkom je limitovaná na 250 km/h. Základná verzia AMG EQS pri použití rovnakých podmienok zrýchli na 100 km/h za 3.8 sekundy, a jej maximálka je limitovaná len na 220 km/h.
AMG samozrejme nezabudlo aj na zvuk, ktorý správne AMG musí mať. K dispozícii tak bude dvojica zvukov. Authentic a Performance, ktoré budú hrané zvnútra aj navonok a budú svojou intenzitou odzrkadľovať jazdu.
Nové AMGéčko si bude energiu čerpať zo 107.8 kWh batérie, ktorá bude poskytovať dojazd medzi 525-578 kilometrov. Tú je možné dobíjať aj počas jazdy rekuperáciou so silou až do 300 kW. Akumulátor sa inak dokáže nabíjať rýchlosťou 200 kW, čo predstavuje dobitie 300 kilometrov dojazdu za 19 minút. Keďže je to state-of-art batéria, je vybavená aj efektívnym tepelným riadením. To v kombinácii s inteligentnou navigáciou dokáže predhriať alebo schladiť, aby bol pri najbližšom nabíjaní dosiahnutý najvyšší možný nabíjací výkon.
Podvozok nové AMG EQS 53 využíva 4 prvkové zavesenie kolies prednej nápravy a multi-link vzadu. Nové sú časti podvozku, ktoré majú vplyv na jazdnú dynamiku. Patrí sem nosník zadnej nápravy, úchyty motora, priečne stabilizátory alebo ovládacie ramená. Tak sa podarilo inžinierom vytvoriť citeľný rozdiel medzi športom a komfortom.
Verzia AMG sa od tej klasickej líši aj štandardným natáčaním zadných kolies do 9 stupňov, aby sa s dlhou limuzínou výborne manévrovalo. Za túto funkciu rozšírenú na podobnú úroveň natočenia sa v klasickom EQS pripláca.
Na ubrzdenie tejto obrovskej a rýchlej 2655 kilogramovej hmoty budú slúžiť brzdy so šesť-piestovými brzdovými strmeňmi vpredu aj vzadu. Rozmer predných kotúčov je 415×33 mm, kým zadné brzdy sú veľké 378×22 mm. Za príplatok bude možné si doobjednať aj výkonné keramické brzdy, ktoré majú predné kotúče s rozmerom až 440×40 mm.
Vozidlo si aj napriek športovému vzhľadu zachová nízky odpor vzduchu na úrovni 0.23 cd. S výraznejším zadným spojlerom a 21-22 palcovými diskami kolies. Ostatok auta však zostáva verný vzhľadu EQS. Najmä prezenciou Mercedes HyperScreen obrazovky v interiéri, ktorá spája trojicu displejov do jedného ohromného kusu skla, tiahnuceho sa naprieč prístrojovou doskou.
Foto: Daimler
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…