Novinky

Mercedes-AMG EQE: EQE už aj v športovom

Mercedes-AMG EQE dopĺňa paletu verzií elektrického „éčka“. Ponúkne až 687 koní!

Mercedes-Benz EQE je auto, ktoré si už o pár rokov kúpite namiesto E-triedy, a to či sa Vám/Nám páči alebo nie. A aby bola modelová rada kompletná, Mercedes tak teraz predstavil aj dynamickú verziu AMG. Tak sa na ňu poďme pozrieť.

Predstavené boli hneď dve AMG verzie s dvojicou PSM elektromotorov. Slabšia 43 4Matic a silnejšia 53 4Matic+. AMG základ 43 4Matic ponúka výkon 476 koní a 858 Nm. Na stovku zrýchli za 4.2 sekundy, musí však mať batériu nabitú minimálne na 50% a jeho maximálna rýchlosť je 210 km/h.

Vrchol dynamiky 53 4Matic+ má 626 koní a 950 Nm. To však nie je všetko, za príplatok balíku AMG Preformance Plus môže mať až 687 koní a 1000 Nm. Tieto hodnoty mu udeľujú zrýchlenie 3.5/3.3 sekundy a maximálna rýchlosť je 220/240 km/h.

AMG EQE je vybavené 328V batériou s veľkosťou 90.6 kWh. V režimom Sport a Sport+ je prispôsobená na maximálny výkon, v režime Comfort zase pre maximálny dojazd. Nabíjať sa dokáže rýchlosťou až 170 kW na rýchlo-nabíjacích staniciach. Čo Mercedes prekladá ako 180 kilometrov dojazdu za 15 minút. Batérii nechýba aj schopnosť predohriatia v prípade spustenej navigácie. Kto by ju chcel šetriť z dlhodobého hľadiska, môže zapnúť režim ECO Charging. Rekuperácia vozidla môže prebiehať až do výkonu 260 kW.

Podvozok AMG Ride Control + využíva štvor-prvkové zavesenie vpredu a viacprvkové vzadu. Na rozdiel od klasickej verzie majú špecifické časti zavesenia či stabilizátory s vyššou tuhosťou. Vzduchový podvozok sa tiež v závislosti od jazdného režimu výškovo nastavuje. Pri režime Sport a Sport+ je nižší o 15 mm, a to nielen pre nižšie tažisko, no aj lepšiu aerodynamiku a nižšiu spotrebu. Jazdné vlastnosti umocňujú aj nové športové pneumatiky pre elektromobily, Michelin Pilot Sport EV.

Štandardný brzdový systém používa 415 mm kotúče vpredu a 378 mm kotúče vzadu. Za príplatok je samozrejme možno dostať aj keramické s väčším rozmerom vpredu, a to 440 mm. Autá majú vážiť minimálne 2 525 kilogramov.

Dlhší dojazd ponúka slabšia verzia 43, a to do 533 kilometrov. Pri výkonnejšej 53 je to do 518 kilometrovej vzdialenosti. Ale ako vždy, tieto údaje nie sú v realite úplne dosiahnuteľné.

Foto: Mercedes-AMG

Benjamin Mazanka

Recent Posts

Toto auto je úžasná platforma na „Sprav Si Sám“ Elektro HOT-HATCH – MG4 XPOWER

MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…

6 dní ago

2024 MAZDA 2: Najšoférskejšie auto v triede! – TEST

Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…

6 dní ago

MAZDA 2 HYBRID Facelift: V Taliansku – TEST

Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…

1 mesiac ago