Nové plug-in hybridné pohonné ústrojenstvo bude skombinované buď s V8 alebo štvorvalcom pre nadchádzajúce modely Mercedes-AMG.

Mercedes-AMG predstavilo nové hybridné pohonné jednotky, ktoré chcú priniesť techniku a zážitok z F1 do cestných vozidiel. Predstavené budú v športových sedanoch novej generácie. Jedná sa o nástupcu C63 s menom C63e 4Matic a o jednu z vlajkových lodí, GT73e 4dr. Samozrejme, s týmito pohonnými jednotkami prídu aj ďalšie modely, z čoho už potvrdené sú : S73e 4Matic a SL73e 4Matic.

Z osemvalca obyčajný štvorvalec?

Nové hybridné C-éčko dostane namiesto nabušeného „hotvee“ biturbo osemvalca skromnejší preplňovaný radový štvorvalec, ktorý poznáme z bleskurýchleho hatchbacku A45. Najväčším rozdielom okrem hybridného systému je úprava na iný typ uloženia motora: z priečneho uloženia na pozdĺžne. Ďalšou veľkou zmenou je elektricky asistované turbodúchadlo, poháňané 400V systémom celého auta.

Dvojliter samotný bude produkovať takmer 450 koní600Nm krútiaceho momentu. K nemu sa pridá 95 koňový elektromotor, ktorý bude schopný pri funkcii overboost zo seba vydať až 200 koní, dostupných po dobu 10 sekúnd. Celý systém bude produkovať viac ako 510 koní a 700Nm. Prevodovka je deväť-stupňová, ako u ostatných súčasných AMG modeloch, to platí aj pre GT73e.

Blesky bez hromu

Elektromotor je posadený nad zadnou nápravou a pridáva približne 90kg. Je spriahnutý s dvojstupňovou prevodovkou, ktorá výkon posiela priamo na zadné kolesá.  Lítium-iónová batéria je 400 voltová s kapacitou 6.1kWh. Bola vyvinutá v spolupráci s výrobcom motorov pre kráľovnú motošportu, Mercedes-AMG F1 v Spojenom kráľovstve (Brackley).

Autá s týmto novým systémom budú schopné rekuperovať kinetickú energiu samozrejme najmä počas brzdenia a aj počas jazdy v jednoducho nazvaných úrovniach Level 0, 1, 2, 3. Takisto bude k dispozícií päť jazdných režimov, sú nimi: Electric, Comfort, Sport, Sport+, Race and Individual. Obe funkcie bude možné ovládať na volante. 

Veľký brat

Druhá hybridná pohonná jednotka bude umiestnená v modeli GT73e 4Matic. Táto bude pozostávať z osvedčeného 4-litrového „hotvee“  biturbo osemvalca s rovnakým 400V systémom ako už spomínané C63e 4Matic. U väčšieho GT však bude celá pohonná jednotka produkovať vyše 800 koní a 1000Nm!

Očakávaná hodnota zrýchlenia z 0 na 100km/h je v okolí troch sekúnd, čo už býva u super-sedanov zvykom. Postupne na internet unikajú zábery s prototypmi GT73e na Nürburgringu, preto môžeme v najbližšej dobe očakávať ďalšie pokorenie rekordu na tomto legendárnom okruhu tak, ako to urobilo GT63 4dr prednedávnom.

Ceny zatiaľ neboli zverejnené, vieme ale, že GT73e by sa malo objaviť v predajniach neskôr tento rok, kým C63e zaklope na dvere až v roku 2022. A sme zvedaví na vyskúšanie ich fungovania v realite.   

Foto: Evo