Mazdu MX-30 všetci poznáme ako BEV, jediný elektromobil značky, ktorá celkom správne nie je za psychotický okamžitý prechod na elektromobilitu. Jej elektromobil je vyslovene mestským, a tak ho aj vyvíjali. Teraz však prišli s novou verziou modelu MX-30, ktorá z nej robí, možno to tak nazvať, plug-in hybrid, ktorý však funguje odlišne ako väčšina.
Čo v Mazde spravili je, že výrazne znížili kapacitu batérie z 35.5 kWh na 17.8 kWh. Pridali z čista nanovo vyvinutý motor Wankel 8C a dali autu 50 litrovú nádrž na benzín.
To znamená, že z čisto mestského auta vytvorili hybrid, ktorý je schopný ak skutočne veľkých vzdialeností, a to všetko na čisto elektrickú energiu. To preto, lebo motor Wankel 8C slúži na výrobu elektrickej energie.
Tento unikátny plug-in hybridný systém tak spája výhodu jazdy s elektromobilom ako okamžitý výkon, nekomplikovanosť používania s benzínovým a tak milovaným motorom Wankel, ktorý mu poskytuje konkurencieschopný dojazd.
Naviac je Mazda MX-30 R-EV výkonnejšia! Má výkon až 170 koní a vďaka menšej batérii bude istotne aj ľahšia, čo len pomáha Jinba Ittai jazdeckému zameraniu vozidiel Mazda.
Batéria však čo sa nabíjania nestráca výhody elektromobilu. Je tu 2- aj 3-fázové nabíjanie AC ako aj DC rýchlonabíjanie výkonom 50 kW.
Čo sa čisto elektrického dojazdu týka, ten zmenšením batérie klesol z 200 km na 85 km, čo však plne postačuje na denné mestské povinnosti.
A podobne ako pri elektromobile ani tu nechýba 1 500W pripojiteľnosť externých zariadení, čo znamená, že z auta viete poháňať klasickou 230V zástrčkou aj iné zariadenia ako práčka, miešačka, čokoľvek čo potrebuje elektrickú šťavu.
Mazda robí skvelé vozidlá, a toto riešenie len znovu poukazuje na geniálnu vynaliezavosť jej konštruktérov!
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…