Cena modelu od: 15 260€ (Mazda 2), 18 710€ (Mazda 2 Hybrid)
RATING: 9/10(Mazda 2), 8/10(Mazda 2 Hybrid)
Cena modelu od: 15 260€ (Mazda 2), 18 710€ (Mazda 2 Hybrid)
Mazda aktuálne ponúka dve mestské autá. Mazdu 2, ktorú vyvinula a zostrojila Mazda so zámerom byť Mazdou. Tým druhým je použitie procesu badge enginnering, takže Toyota Yaris Hybrid, ktorú si Mazda požičala, nahodila na ňu svoje znaky a voilaaaa, Mazda 2 Hybrid. Flotilové emisie splnené, hor sa do ďalšieho vývoja spaľovacích motorov.
Sú to tým pádom samozrejme dve odlišné autá. Mazda 2 od Mazdy jazdí ako Mazda, a to aj na pneu s vyšším profilom 185/60 R16, podvozok je tuhší s výbornou spätnou väzbou. Na druhej strane Toyota je daily, pohodlná, o poznanie mäkkšia cez výmoly, aj napriek tomu je však stále zábavná na jazdenie.
Obe autá sú na svoju kategóriu skutočne ľahkými. Toyota/Mazda 2 Hybrid, a to aj s batériou vzadu a plnou výbavou váži 1 200 kilogramov, avšak Mazda 2 od Mazdy, ktorá vie, o čom sú autá váži iba 1 112 kilogramov, na dnešnú dobu excelentne nízka hmotnosť!
Vďaka tomu obe vozidlá nepotrebujú vysoký výkon na postačujúcu dynamiku. Mazda 2 Hybrid má výkon 116 koní, klasická Mazda 2 má 1.5 SkyActiv-G, ktorý teraz ponúka už len vo verzii s 90 koňmi, predtým však mala výkon aj 112 koní, raketa…
Obe vozidlá sú vybavené automatickou prevodovkou, v prípade pravej Mazdy 2 to je škoda, pretože Manuály od Mazdy sú jedna slasť. Akokoľvek aj dva automaty sú rozličné, Mazda 2 Hybrid má CVT od Toyoty, Mazda 2 od Mazdy zase 6 stupňový automat s meničom krútiaceho momentu od Mazdy.
Obe sú skvelé. Toyoťácka CVT ideálne využíva výkon a krútiaci moment 120 Nm, elektromotor má zase 141 Nm. V prípade Mazdy to je v automatickom móde podobne, ja som ju však 98% času používal v manuálnom režime a ten je ešte lepší, reaguje výborne, a je s ním podobná zábava ako s manuálom, aj vďaka tomu, že sa neradí pádlami na volantom ale sekvenčne potiahnutím páky horu/dolu.
Obe autá som samozrejme používal v režime Sport, kedy poskytujú plný výkon a tým pádom sa v akejkoľvek situácii menej namáhajú. Mazda 2 Hybrid je auto, ktoré zaujme najmä svojou mestskou spotrebou, pretože jazdiť po meste za čísla od 2.8-3.5 je niečo neskutočné, dojazd ako auto s druhou nádržou LPG, no extrém, aký je hybridný systém od Toyoty efektívny.
Klasická Mazda 2 po meste jazdi 4.6-5.5 čo je na čisto benzínové auto skvelé. Obe sú do mesta ideálne aj vďaka extrémne malému polomeru otáčania a zachovaniu skutočne kompaktných rozmerov. Obe autá pôsobia kompaktne, čo je plus, na rozdiel od európskych konkurentov, ktorí sú čím ďalej masívnejší.
V čom všetky malé autá pokročili je ich schopnosť zvládať úsporne aj diaľnice. Mazda 2 Hybrid vďaka CVT netočí vysoké otáčky, síce tie ani neukazuje, takže je ťažko povedať koľko točí. Mazda 2 zase na 6 prevodovom stupni pri 140 km/h točí rovných 3 000 ot. Obe autá zvládajú diaľničné presuny za 5.8-6.3 l/100km. A aj pri diaľničnej rýchlosti je na palube pohoda, ako pri autách vyššej kompaktnej triedy.
Obe vozidlá sú skvelé. Mazda 2 Hybrid alias Toyota Yaris je mestský démon úspornosti, jednoduchý a spoľahlivý.
Klasická Mazda 2 je zase skutočné malé auto od Mazdy, a je perfektné, od motora, cez podvozok, riadenie aj zhotovenie interiéru, jednoducho brilantné malé auto!
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…