
Nový základ však s Levante dokáže stále slušne pohnúť.
Maserati nahrádza odišlú predchádzajúcu základnú motorizáciu V6 diesel novým hybridným pohonom, ktorý má byť zameraný viac na ekonomickosť než výkonnosť. Tento pohon zdieľa s Ghibli Hybrid. Je to viac, ako len mild-hybridný systém pripojený k dvojlitrovému štvorvalcu.
Poháňané 48V elektrickým systémom sú: menší remeňom poháňaný štartér-generátor (Belt Starter Generator) a eBooster, ktorý vypĺňa medzery pri nízkych otáčkach. BSG pomáha pri pripájaní sa motoru, spolupracuje s eBooster-om, čo je vlastne elektricky poháňaný kompresor, ktorý redukuje turbodiery.
Motor
Maximálny výkon vozidla je 330 koní a 450 Nm dostupných od 2 250 otáčok. Aj napriek tomu, že je toto základná verzia Levante, nie je to žiaden leňoch. Na stovku zrýchli za 6 sekúnd, kým maximálna rýchlosť prekračuje 240 km/h.
Pomocou systému Q4 sa poháňajú všetky 4 kolesá, na ktoré je sila posielaná prostredníctvom 8-stupňovej automatickej prevodovky. Systém Q4 pri normálnom jazdení posiela silu len na zadné kolesá. Na základe podmienok, preklzovania kolies a zvoleného jazdného módu dokáže rozdeliť prenos výkonu medzi nápravami v pomere 50:50.
Podvozok
Čo sa podvozku týka. Predná náprava využíva dvojité priečne ramená so stabilizátorom, zadná náprava pochopiteľne viac-prvok, tiež so stabilizátorom. Vozidlo jazdí na 19-palcových diskoch kolies s rozmerom pneu 265/50 R19. Za diskami sa nachádzajú brzdy, zodpovedné za zastavovanie vozidla. Predné kotúče majú rozmer 345×32 mm a dvoj-piestovýmé brzdovýmé strmene. Zadná náprava má menšie 330×22 mm a klasický brzdový strmeň.
Predpokladaná cena
Produkcia Levante Hybrid sa začne v Júni tohto roku, s dodaním objednaných vozidiel krátko po začatí. Ceny síce zverejnené neboli, avšak možno očakávať cenu podobnú aktuálnemu základnému dieselu, teda okolo 75 000 EUR. Žiaľ po autá priamo od Maserati si už bude treba ísť do zahraničia, nakoľko predajné a servisné zastúpenie značky ukončilo svoju činnosť na tuzemskom trhu k 31.3.2021.
Foto: Maserati