Maserati Grecale je nové menšie SUV talianskej značky, ktoré bude veľmi veľkým konkurentom pre Porsche Macan.
Dostupný bude v troch verziách. Prvou je GT, s mild-hybridnými štvorvalcami s výkonom do 300 konských síl a 450 Nm. Nasleduje Modena, taktiež štvorvalec, no 330 koní a 450 Nm. Vrcholom je 3.0 V6 Nettuno s 530 konskými silami, 620 Nm ktoré ho robia najrýchlejším v triede.
z 0-100 to zvládne za 3.8 sekundy a disponuje aj najvyššou maximálnou rýchlosťou v tomto segmente, 285 km/h.
Neskôr, aby bola rodina úplná príde aj čisto elektrická verzia so 400V technológiou, zvaná Grecale Folglore.
Maserati Grecale je dlhé 4.8 metra, s rázvorom až 2.9 metra, vďaka čomu ponúka najviac miesta pre zadných sediacich. V kombinácii s kufrom o objeme 570 litrov (mild hybridné verzie 535l) to z neho robí aj ukážkovo praktické auto na každý deň.
Najväčšou novinkou vnútri sú typické štýlové hodiny v strede, ktoré sú po prvý krát digitálne. Okrem zobrazovania hodín plnia aj viaceré iné funkcie spojené s hlasovým ovládaním MIA (Maserati Intellingent Assistent). O kvalitný zvuk sa zase stará výkonná talianska audiosústava Sonus faber 3D so 14 alebo 21 reproduktormi s výkonom 1285W za príplatok.
Maserati musí byť perfektne ovládateľné, a to výrobca sľubuje aj napriek hmotnosti 2027 kilogramov vo verzii Trofeo. V tejto oblasti preberá systémy z nového superšportu MC20. Sú to CDCM (Chassis Domain Control Modul) a VCDM (Vehicle Control Dynamic Module) s 360 stupňovou kontrolou okolo auta. Vozidlá budú mať na výber špecifické detailné nastavenie pre každý jazdný mód. Tie sú Comfort, GT, Sport, Corsa (iba vrcholné Trofeo) a Off-Road.
Foto: Maserati
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…