Mansory F8XX je vylepšené Ferrari F8 Tributo

Aktuálny športiak s motorom V8 uprostred od Ferrari dostal vylepšenie od Mansory.

Na rozdiel od zvyčajnej prerábky tejto firmy, týkajúcej sa hlavne exteriéru si Ferrari F8 Tributo prešlo kompletnou prerábkou. Mansory F8XX zahŕňa okrem na mieru upravenej karosérie aj podstatné zvýšenie výkonu.

Podstatná zmena

Základný model od Ferrari ponúka vďaka motoru 3.9 V8 Turbo motoru pravej nohe vodiča výkon 720 koní so 770 Nm krútiaceho momentu. To v realite znamená zrýchlenie na sto za 2.9 sekundy s maximálnou rýchlosťou 340 km/h.

Inžinieri v Mansory však úpravou riadiacej jednotky a výfukového systému výkon zdvihli na 880 koní (+ 160 koní) s krútiacim momentom 960 Nm (+ 190 Nm), čo sú vskutku razantné hodnoty. Hlavne ak auto váži len ako priemerný kompaktný hatchback.

S týmto doplnením sily po novom akceleruje na 100 km/h za 2.6 sekundy, s maximálnou rýchlosťou atakujúcou 354 km/h. Tomuto výkonu sú samozrejme prispôsobené aj podvozkové komponenty. Mansory prvý krát použilo na F8XX kované disky YT.5, s rozmermi 9.5×21 a 12×22. Disky budú skombinované s vysokovýkonnými pneumatikami Continental SportContact 6 rozmerov 255/30 ZR21 vpredu a 335/25 ZR22 vzadu.

Exteriér a Interiér

Kým Ferrari ponúka kopec aktívnych aerodynamických riešení, aby zachovali aj elegantný dizajn a čisté línie vozidla, Mansory sa rozhodlo to F8 trochu „okoreniť“ pridaním výrazných a pevných aerodynamických prvkov z kovaných uhlíkových vlákien. Najchytľavejšími sú hlbšie uložený predný splitter s kanálikmi na vedenie vzduchu na rohoch vozidla, výrazný zadný difúzor alebo dve zadné „krídelká“ v tvare písmena L.

V interiéri sa zákazník dočká zvýšeného použitia béžovej kože v kombinácii s bielymi kontrastnými časťami. Okrem toho možno očakávať logá Mansory, na volante, koberčekoch a iných detailoch vozidla, aby bolo jasné, kto sa tohto Ferrari dotkol.

Foto: Mansory

Related posts