Range Rover prichádza vo svojej novej generácii. Vrcholom pod kapotou bude osemvalec od BMW. V roku 2024 príde aj čisto elektrická verzia.
Vrcholný Range Rover nevychádza často, toto je iba piaty vo svojej 50 ročnej histórii, takže sa dá pochopiť prečo Land Rover vždy vynakladá enormné úsilie pri vývoji nového. Dizajnová stránka ide pri novom modeli evolúciou. Auto si tak zachováva už typickú siluetu a aj predná maska nie je výrazne odlišná od aktuálne predávaného modelu. Zboku si možno všimnúť skryté výsuvné kľučky dverí, ktoré sú súčasťou hladkosti tvarov a pomáhajú aj aerodynamickému odporu s hodnotou 0.30 cd. Povšimnuteľnou zmenou si však prešiel zadok vozidla s minimalistickými, vertikálne orientovanými zadnými svetlami.
Range Rover bude možné už zvyčajne kúpiť vo dvoch dĺžkach. Štandardný model meria 5 052 mm s rázvorom 2 997 mm, čo je o 53 mm a 75 mm viac ako odchádzajúci model. Predĺžená verzia má potom 5 252 mm a rázvor 3 197 mm.
Interiér vsádza na čisté a minimalistické horizontálne línie. Dominuje v ňom rozľahlá dotyková obrazovka, ktorá je s veľkosťou 13.1 palcov najväčšou v histórii. Pred displejom nechýba zase prístrojový štít o veľkosti 13.7 palcov. V najluxusnejšom aute značky nechýbajú ani dva 11.4 palcové pre dvojicu zadných pasažierov či 8 palcový displej v stredovej lakťovej opierke, ktorý je súčasťou sedenia Executive Class.
Najsilnejší je 4.4 V8 od BMW
Ponuka motorov je bohatá, aby oslovila čo najväčšie spektrum zákazníkov. Označenia motorizácii označujú ich výkon v konských silách. Je tu mild-hybridný naftový šesťvalec s objemom 3 litrov, ktorý je dostupný v troch výkonových verziách, D250, D300 a D350. Benzínovou alternatívou k nemu tiež mildhybridný trojlitrový šesťvalec vo variantách P360 a P400.
Kto chce osemvalec, má k dispozícii P530 s dvomi turbami a objemom 4.4 litra, takže netreba hádať dva krát od koho je. Pochopiteľne od BMW v rámci spolupráce. Na stovku zrýchli tento koráb len za 4.6 sekundy.
Chýbať nesmie ani dvojica plug-in hybridov. Tie tvorí benzínový šesťvalec s elektromotorom o výkone 105 kWintegrovaným v prevodovke. Lítium-iónový balík batérii umiestnený pod podlahou kabíny má kapacitu 31.8 kWh. Možno ich dobíjať jednosmerným prúdom o výkone 50 kW, čím sa na 80% nabijú za menej ako hodinu. Výkonové verzie sú dve P440e a P510e.
V roku 2024 sa tiež objaví čisto elektrická verzia Range Roveru. Všetky aktuálne ponúkané agregáty sú spojené s excelentnou 8 stupňovou ZF doplnenou o dvojstupňovú redukciu pre jazdu mimo spevnených ciest a ťahanie prívesov.
Samozrejmosťou je pohon všetkých kolies. Sleduje priľnavosť vozovky a reakcie šoféra až 100-krát za sekundu, aby čo najideálnejšie rozdeľoval krútiaci moment. Všetky kolesá sú poháňané pri jazde mimo cesty, pri rozjazdoch, pri rýchlostiach vyšších ako 160 km/h a keď klesne teplota pod 3 stupne.
Novinkou je natáčanie zadnej nápravy, ktoré bude štandardom. Zadné kolesá sa tak natáčajú do uhlu 7.3 stupňa, čo pomáha obratnosti v meste a stabilite pri vyšších rýchlostiach. Chýbať nesmie ani vzduchové odpruženie.
Nový Range Rover je už možné si nakonfigurovať, naše ceny však zatiaľ zverejnené nie sú.