Malý update pre Mercedes-AMG GT 4-dverové Coupé

Tento malý update pre Mercedes-AMG GT 4-dr zahŕňa najmä pohodlnejšiu jazdu, rozsiahlejšie vybavenie a hlavne viac individualizácie. Stále však žiadne bližšie info ku verzii GT73.

Mercedes prináša malé novinky pre úspešný športový sedan AMG GT 4-dr coupé. Vynovené verzie GT43 a GT53 používajú ten istý šesťvalec, ako doteraz. Dostávajú však nový dizajn kolies, nové farebné kombinácie či nový volant s dvojitými lištami.

Výkonové parametre sú teda nezmenené. Verzia GT43 produkujúca 367 koní a 500 Nm (od 1800 – 4500 ot.), výkonnejšia GT53 zase vydáva 435 koní a 520 Nm krútiaceho momentu dostupného v rozmedzí 1800 – 5800 ot./min. Obe vozidlá používajú zhodnú prevodovku, teda 9-stupňovú TCT s vlhkými spojkami. Poháňané sú buď zadné alebo obe v prípade 43, pri 53-ke už len výsostne pohon všetkých kolies 4Matic.

S týmito údajmi zrýchlia obe vozidlá na stovku za 4.9 v prípade GT43, respektíve 4.5 sekundy pri GT53. Maximálna rýchlosť je vďaka vypnutému obmedzovaču (keďže sú to AMG modely) 270, respektíve 285 km/h.

Toto je nové

Kým motorické aj dynamické zmeny nenastali, vozidla dostali do vienka upravený podvozok. Nové sú štandardne montované adaptívne tlmiče, ktoré sú súčasťou vzduchového odpruženia. Tieto tlmiče majú nový dizajn, využívajúci dva ventily regulujúce tlak v tlmiči, oproti jednému využívanému vo väčšine adaptívnych tlmičov. Toto riešenie zvyšuje presnosť prietoku plynu tlmičom, čo umožňuje samostatne meniť kompresiu a odskok tlmiču v závislosti od jazdných podmienok a zvoleného režimu tlmiču.

Vonkajšie zmeny sú takmer nebadateľné, nové sú však disky kolies obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport 4S a farby. Tak ako predtým, šesťvalcové verzie majú vlastný dizajn predného nárazníku, za príplatok však môže byť zmenený na nárazník z verzie V8.

Vnútorné zmeny zahŕňajú viac individualizácie interiéru, ktorý je teraz osadený aj novým dvojlištovým volantom, ktorý bol prvý krát videný v novej S-triede. Sme však zvedaví najmä na novú najvýkonnejšiu verziu GT73e, ktorá bude poháňaná hybridným V8 motorom čerpajúcim technológie z F1.

Foto: Daimler

Related posts

Leave a Comment