Novinky

Lamborghini Urus Performante: Viac výkonu, menej hmotnosti.

Ferrari Purosangue je tu čo nevidieť, a v Lamborghini sú si toho vedomí. Urus je ich najlepšie predávajúci model, a sú odhodlaní spraviť všetko preto, aby sa mu darilo aj naďalej. Preto prichádza verzia Performante. Ako aj pri modeli Huracan, je to výkonnejšia a odľahčená verzia originálneho auta, čo znie pri 2 tonovom SUV dosť ironicky, ale hmotnosť odľahčenie robí svoje aj pri veľkých autách.

Vyyyyykon!

Verzia Performante tak váži 2150 kilogramov, to je redukcia o 47 kilogramov v porovnaní so štandardným Urusom. Najviac kilogramov zhodil na karosérii. Z uhlíkových vlákien je kapota, strecha, predný splitter, difúzor aj lemy kolies. Dodatkom je výfukový systém celý vyrobený z ultra-ľahkého titánu.

Výkon sa zvýšil zo 650 koní na 666, čo je číslo beštie. Krútiaci moment zostal rovnaký, na hodnote 850 Nm. Lamborghini Urus Performante tak pokorí 100 km/h za 3.3 sekundy (3.6 v Urus) a aj maximálka je vyššia, o nezanedbateľný 1 km/h na méte 306 km/h.

Pre záujemcov o Urus nie tak dôležité informácie.

Samozrejme nebolo by to pravdivé Performante, keby to bolo len o rýchlosti na rovinke. Upravený je aj podvozok, čo typického záujemcu o Urus pravdepodobne tak zaujímať nebude.

Nenájdete tu vzduchové pruženie, ktoré je pri Uruse štandardom, takže žiadne nastavenie svetlej výšky. Namiesto neho sú tu oceľové pružiny a adaptívne tlmiče, auto je tak nižšie o 20 mm, čo znamená nižšie ťažisko a lepšiu spätnú väzbu pre vodiča cez podvozok a sedadlo. Auto má tiež o 16 milimetrov širší rozchod kolies, čo tiež prispieva k rýchlejšiemu prechádzaniu zákrut. Novinka tiež ale pribudla medzi jazdnými režimami, totiž režim Rally.

Upravené je aj aero, ktoré vytvára o 38% viac prítlaku, no zároveň je aero auta o 10% efektívnejšie. Za to vďačí z najväčšej časti vďaka aero záclonám, ktoré vedú vzduch z predku auta na bok.

Ten sa svojim uprednostňovaním posielania výkonu na zadné kolesá podobá režimu Sport, na rozdiel od neho však úplne zmäkčí tlmiče aj stabilizátory pre lepšie ovládanie na rozbitých šotolinových cestách. Síce tento režim asi veľa vlastníkov nevyužije, je dômyselné, že tu je. Kalibráciou si prešli aj iné elektronické systémy vozidla, zahŕňajúce aktívne stabilizátory, torque-vectoring a aj natáčanie zadných kolies.

Po stránke hardvéru tu zostali 23 palcové disky kolies, ktoré naplno vyplnia oblúky. Pre tých, ktorých jazdná dynamika ale skutočne zaujíma budú ideálne nové kované 22ky s titánovými maticami kolies a špecificky pre toto auto vyvinutými pneumatikami Pirelli P Zero Trofeo R. Práve na tejto kombinácii kolies a pneu si nový Urus Performante pre pár dňami vzal prvenstvo medzi SUV na známom preteku do kopca, Pikes Peak, kde nadelil Bentley Bentayge masívnych 17.9 sekundy!

Po vizuálnej stránke sú tu kvôli rozšíreniu kolies nové predné aj zadné nárazníky. Kapota aj strecha z uhlíkových vlákien tiež pridávajú vizuálnu odlišnosť, no ich zmysel bol hlavne v odľahčení. Kabína zostala nezmenená, no s možnosťou rozsiahlej individualizácie.

Cena

Nový Urus Performante si budú môcť prví zákazníci užiť už na konci tohto roku 2022 s cenou začínajúcou na 218 487€ bez DPH a doručenia. S nimi zarátanými sa pohybujeme okolo 240 tisíc €, čo je o viac ako 35 000€ než za základný Urus.

Benjamin Mazanka

Recent Posts

Toto auto je úžasná platforma na „Sprav Si Sám“ Elektro HOT-HATCH – MG4 XPOWER

MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…

6 dní ago

2024 MAZDA 2: Najšoférskejšie auto v triede! – TEST

Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…

7 dní ago

MAZDA 2 HYBRID Facelift: V Taliansku – TEST

Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…

1 mesiac ago