Novinky

Lamborghini Countach LPI 800-4 – Legenda sa vracia!!!

Lamborghini Countach LPI 800-4 oslavuje 50 rokov famózneho originálu od Gandiniho.

Legenda. Revolúcia v superšportoch. Ultimátne auto nástenných plagátov a auto ktoré opisovalo dobu 80-tych rokov ako nič iné. Chcieť ho napodobniť je extrémny risk, pretože je to viac ako len auto. Je to Genezis všetkého čo je na autách vzrušujúce a príťažlivé. No je to cesta, po ktorej sa Lamborghini rozhodlo ísť pri 50. výročí, odkedy originálny koncept prvý krát očaril publikum na autosalóne v Geneva 1971.

Nový Lamborghini Countach LPI 800-4 ale bude limitka. Vyrobených bude 112 kusov, ktoré dorazia k prvým zákazníkom začiatkom budúceho roku. Šasi aj pohonné ústrojenstvo sú odvodené zo modelu Sián. Monokok vozidla je z uhlíkových vlákien. Má hliníkové pomocné rámy na každom konci, ktoré podporujú zavesenie a nápravy vozidla. Nový Countach je pre túto podobnosť poháňaný 6.5 litrovým V12 motorom (780 koní pri 8500 ot.) doplneným o asistenciu malého elektromotoru. Pohonné ústrojenstvo dokopy vyvíja výkon 814 koní (34 z nich pochádza od elektromotora) a krútiaci moment 720 Nm. Elektrický motor je sám o sebe poháňaný malým superkondenzátorom namiesto tradičnej batérie. Je preto nielen ľahší ale aj účinnejší vo využívaní a regenerovaní elektrickej energie.

Výkon sa prenáša na všetky kolesá prostredníctvom 7-stupňovej automatizovanej manuálnej prevodovke s jednou spojkou. Dynamika zaznamenáva zrýchlenie na stovku za 2.8 sekundy, na 200 km/h za 8.6 sek. až po maximálnu rýchlosť 355 km/h.

Lamborghini Countach LPI 800-4 na zážitok z jazdy využíva pushrod s dvojitými priečnymi ramenami a magnetorheologické tlmiče vpredu aj vzadu. Vozidlo je vybavené aj natáčaním zadnej nápravy. Riadenie má hydraulický asistovaný posilňovač riadenia s pomermi 10:1-18:1. Auto jazdí na 20 a 21 palcových diskoch kolies obúvajúcich pneumatiky Pirelli P Zero Corsa v rozmeroch 255/30 ZR20 vpredu a 355/25 ZR21 vzadu. Suchá hmotnosť vozidla je 1595 kilogramov s rozložením hmotností (predok-zadok) 43%-57%. Na zastavenie mu slúžia uhlíkovo-keramické brzdy rozmerov 400×38 mm vpredu a 380×38 mm vzadu.

Všetko toto v tele, ktorý sa na originál svojimi proporciami výslovne podobá. V zovňajšku však skrýva zakomponované tie najnovšie technológie dnešnej doby. Toto netreba opisovať, ale kochať sa ním. Stačí si pozrieť galériu a video. My sme unesení. Enjoy!!!

Video: YouTube Lamborghini

Foto: Lamborghini

Benjamin Mazanka

Recent Posts

MAZDA 2 HYBRID Facelift: V Taliansku – TEST

Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…

7 dní ago

Peugeot E308 SW: Skvelý aj ako Elektro! – TEST

Peugeot E308 dokazuje, že aj s malou batériou sú možné veľké veci. Okrem toho stále…

7 dní ago

Facelift Škoda Kamiq 1.0 TSI: Krajšia a rovnako praktická – TEST

Faceliftovaný Kamiq lepšie vyzerá, má vykonnejší základ a je, ako aj doteraz, BRILANTNE PRAKTICKÝ. (viac…)

7 dní ago

Dacia Jogger Hybrid: Dynamika najväčšou z hybridných výhod – TEST

Dacia Jogger je tu už aj ako Hybrid. Ten má v ponuke nahradiť obľúbený diesel.…

2 týždne ago