Novinky

Komu išiel posledný Lotus Elise? Žene, po ktorej má meno.

Posledný Lotus Elise, ktorý vyšiel z fabriky Hethel putoval priamo do rúk už ženy, ktorej menom bol inšpirovaný.

Po 26 rokoch a viac ako 35 000 kusoch áut vyprodukoval Lotus zo svojej fabriky Hethel úplne posledný kus tohto výnimočného ľahkého športiaku. A posledné ruky nie sú len tak niekoho, už žena sa volá Elisa Artioli, a je to vnučka Romana Artioli (dnes 89 ročný charizmatický deduško), ktorý bol vo vedení značky Lotus, ked model Elise vznikol.

Malá Elisa mala len 2 roky, keď sa jej deduško rozhodol po nej pomenovať toto auto. Bola taktiež hlavnou postavou pri predstavení auta späť v roku 1995. Bola ukrytá vnútri auta, a keď sa plachta stiahla, malá Elisa vyskočila a povedala, „Ja som Elise!“.

Je to unikátne prepojenie medzi ňou a týmto autom, ktoré si bude teraz užívať v jeho poslednom šate. Jeden Elise už má. Je to jeden z prvých S1 Elise (s brzdami MMC), ktorý jej starý otec daroval v roku 1997 dávno predtým, ako ho mohla šoférovať.

Sama Elisa hovorí,:“Soférovať Elise je veľmi unikátne, pretože je z neho cítiť ľahkosť vo všetkom, čo robí. Žijem v Dolomitoch, ktoré sú perfektným miestom na jazdu s Elise, užiť si horské prechody. Už sa neviem dočkať jazdenia na 240-ke. Má dvojnásobný výkon v porovnaní s mojou S1, ale myslím si, že emócia to bude podobná. Keď si sadnem do Elise, cítim sa ako doma.“

Bodaj by sa Elisa necítila a my už môžme za autom tak krásnym na šoférovanie ako samotná Elisa len v dobrom spomínať. Koniec jednej skvelej éry.

Foto: Lotus

Benjamin Mazanka

Recent Posts

2024 Hyundai Tucson Facelift: Malé zmeny k lepšiemu pre rodinného favorita – TEST

Hyundai Tucson prináša malé, no príjemné zmeny, pričom zachováva všetky svoje silné stránky. Menovite dizajn,…

2 dni ago

Nissan Qashqai e:Power: Skvelý hybrid, prekvapivo zábavný v zákrutách – TEST

Facelift Nissan Qashqai prináša nielen oveľa viac Japonský dizajn oproti predchodcovi, ale aj inovatívny pohon…

2 dni ago

Toto auto je úžasná platforma na „Sprav Si Sám“ Elektro HOT-HATCH – MG4 XPOWER

MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…

2 týždne ago

KGM Torres EVX: Krajší, rýchlejší, tichší. – TEST

KGM Torres EVX je vďaka nízkemu cenovému rozdielu pri spaľovacom KGM Torres atriktívnou možnosťou na…

2 týždne ago

2024 MAZDA 2: Najšoférskejšie auto v triede! – TEST

Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…

2 týždne ago