Nová éra značky KIA prichádza, začína sa práve modelom EV6. Kia EV6 je prvým z rady nových čisto elektrických vozidiel značky, ktoré sa objavia do roku 2026. Ich modelovým označením bude chronologické číslovanie od 1-9.

Kia EV6 zaujme najmä svojim skutočne ostrým dizajnovým jazykom. Predná maska má byt interpretáciou tigra do digitálnej podoby, akokoľvek, auto vyzerá naozaj sviežo a nám sa skutočne páči.

Kým vlastne je?

Na prvý pohľad EV6 pripomína hatchback, ale v skutočnosti je to nafúknutejší crossover, ktorý klame telom. Dĺžku má jemne pod 4,7 m a šírku dosahujúcu takmer 1,9 m. Obdivuhodný je aj skoro 3 metrový rázvor, čo bude určite výborné pre život v kabíne

. Objem kufra je dostačujúci. Disponuje 520l v základnom usporiadaní, kým pri skolpených operadlách objem narastie na 1 300 litrov. Druhý, menší „kufrík“ je umiestnený pod prednou kapotou. Ponúka 52l u verzie so zadným náhonom, a 20l u verzie s pohonom všetkých kolies.

Nová platforma E-GMP, zdieľaná so sesterským Hyundaiom, zaručuje vďaka plochému uloženiu batérie plochú podlahu. Veľká časť materiálov v interiéri pochádza z recyklovaných plastových fliaš. Prístrojovej doske kraľujú dve zahnuté 12-palcové obrazovky a plávajúci stredový tunel. Páči sa nám, že Kia sa nenechala uniesť vlnou prehnanej digitalizácie, a pre ovládanie klimatizácie nechala klasické otočné „analógové“ elementy.

Motorizácie

V ponuke sú dve hlavné verzie: Standard-range a Long-range. Tie sa líšia kapacitou svojej 800V batérie, Standard má 58 kWh, kým Long disponuje 77,4 kWh. Obe verzie môžu mať elektromotor len na zadnej náprave alebo jeden motor na každej náprave.

Standard-range zadokolka má výkon 170 koní. Štvorkolka 235 koní a 605Nm zo zrýchlením z 0-100km/h za 6.2s. Long-range verzia s pohonom zadných kolies má 230 koní s dojazdom 510km. AWD ponúka 325 koní a rovnakých 605Nm ako Standard-range, na 100km/h zrýchli o sekundu skôr, za 5,2 sekundy.

Vrchol zvaný GT

Vrchol ponuky a súčasnú vlajkovú loď značky (okrem K900 v USA) bude na nejaký čas tvoriť EV6 GT. Koľko ľudí by čakalo Kiu s výkonom 585 koní a zrýchlením z 0-100 za 3,5s? Asi veľa nie. O tento prekvapivý výkon sa stará dvojica elektromotorov na prednej a zadnej náprave, ktoré tvoria kombinovaný krútiaci moment 740Nm. Vybavená bude aj elektronickým LSD, preto bude najviac šoférsky zameranou.

KIA ako demonštráciu predviedla, čo ich nové vozidlo dokáže. Postavili EV6 GT proti skutočným športovým autám so spaľovacím motorom, v klasickom šprinte na štvrť míle (402m). Jednalo sa o: Lamborghini Urus, Mercedes-AMG GT, Porsche 911 Targa4, Ferrari California T a McLaren 570S.

EV6 obstálo výborne a skončila na druhom mieste za McLaren 570S.

Nabité rýchlejšie ako telefón

   Jednou z najzaujímavejších funkcií a veľkou výhodou EV6 je možnosť rýchleho nabíjania z 10% na 80% za 18 minút, vo všetkých verziách s použitím 270kW maximálneho nabíjacieho výkonu.

Ďalšou zaujímavosťou je aj schopnosť ťahať bremená do hmotnosti 1600kg s minimálne 35% nabitou batériou. Auto má tzv. vehicle-to-load (V2L) funkciu, ktorá dovoľuje zdieľať 3,6kW výkonu napríklad na pripojenie 55 palcového televízora a klimatizácie zároveň na viac ako 24 hodín, tento príklad uviedla KIA pri predstavení auta. Keď je potreba, tento systém takisto dokáže nabiť aj ďalší elektromobil.

EV6 má aj rekuperačnú funkciu pri brzdení, ktorá má 6 voliteľných režimov. Jedným z nich  je I-PEDAL, ktorý je vlastne režimom jedného pedála, kde šofér používa pri jazde len plynový pedál a auto brzdí samo za pomoci elektromotoru.

Ceny neboli zatiaľ oficiálne predstavené, ale už kolujú odhady. Základný model by mal začínať na cene okolo 45 000€ a vrcholné GT pravdepodobne okolo 80 000€.

Foto: KIA