Novinky

Ferrari Daytona SP3: Keď Ferrari ponížilo Ford „doma“.

Ferrari Daytona SP3 prichádza na pripomenutie veľkolepého trojitého triumfu na 24H Daytona, domovskom okruhu Fordu.

Daytona SP3 je tretím autom série Icona, ktorej púť sa začala v roku 2018 s modelmi Monza SP1 a SP2. Daytona SP3 však už názvom Daytona poukazuje na fakt, že bude odlišná. Pretože je založená na úspechu značky zo 6.2.1967. V tento deň dosiahlo Ferrari trojitý triumf na pretekoch 24H Daytona. Tri vozy Ferrari prešli naraz cieľovou vlajkou na domácej trati Fordu

Ferrari Daytona SP3 má byť pripomienkou tohto veľkolepého triumfu. Daytona SP3 si aj z technologického hľadiska berie inšpiráciu zo sofistikovaných technologických riešení tej doby, samozrejme v kombinácii s technologickou vyspelosťou a moderným dizajnom. Daytona SP3 nemá žiadnu preto žiadnu aktívnu aerodynamiku, akú možno od aktuálneho hyperšportu čakať. Spolieha sa na „staromódne“ pasívne triky ako „komíny“ vypúšťajúce vzduch s nízkym tlakom zo spodku auta a jednoduché, no chytré tvarovanie pevných súčastí vozu pre efektívne vedenie vzduchu.

Podvozok využíva kompozitové materiály s technológiou z F1, po prvý krát od modelu LaFerrari. Sedenie je integrálnou súčasťou auta, aby mal vodič čím bližšie pocitu ako v pretekárskom špeciále (čo znie nepohodlne).

Daytona SP3 má najsilnejší atmosférický motor v histórii značky

Pod kapotou ukrýva klenot z najnovšieho 812 Competizione. Atmosférický 6.5 V12 F140HC, ktorý je na rozdiel od Monza SP1 a SP2 uložený v strede, nie vpredu. V SP3 je zároveň najsilnejším atmosférickým motorom Ferrari doposiaľ. Má výkon 840 koní (9 250 ot.) a 695 Nm (7 250 ot.)krútiaceho momentu, maximálne ho možno vytočiť na 9500 otáčok. Úpravy motora zahŕňajú nové hlavy valcov, piesty s nižším trením a ľahšie titánové ojnice alebo kratší systém sania pre vyšší výkon vo vysokých otáčkach. Vysoký výkon prenáša na cestu už rokmi osvedčená 7-stupňová dvoj-spojková prevodovka.

Pre auto boli tiež vyvinuté špecifické pneumatiky v spolupráci s Pirelli. Model P Zero Corsa bol tak naladený so zameraním sa na stabilitu vozidla v podmienkach s nízkou priľnavosťou. Rozmer pneumatík vpredu je 265/30 ZR20, vzadu 345/30 ZR21. Daytona SP3 váži len 1485 kilogramov s rozložením hmotnosti 44:56 medzi prednú a zadnú nápravu.

Z 0-100 km/h vystrelí za 2.85 s, 0-200 km/h zaberie 7.4 sekundy. Maximálna rýchlosť je vyššia ako 340 km/h. Na zastavovanie slúžia 398 mm predné a 380 mm zadné brzdové kotúče Brembo.

Cena tejto nádhery podobajúcej sa na zlaté časy 60-tych rokov bude stáť okolo 2 miliónov EUR. S týmto špeiálnym Ferrari si to užije len 599 zákazníkov, ako to už býva zvykom. Viac obrázkov na pokochanie je v Galérii, nech sa páči.

Foto: Ferrari

Martin Pipaš

Recent Posts

Toto auto je úžasná platforma na „Sprav Si Sám“ Elektro HOT-HATCH – MG4 XPOWER

MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…

6 dní ago

2024 MAZDA 2: Najšoférskejšie auto v triede! – TEST

Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…

1 týždeň ago

MAZDA 2 HYBRID Facelift: V Taliansku – TEST

Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…

1 mesiac ago