Dacia prináša vo faceliftovanom Dusteri okrem zmien podporujúcich znižovanie emisií, poriadnu lakťovú opierku, nový 8-palcový displej infotainementu, či 150 koní v spojení so 6-stupňovou automatickou prevodovkou EDC. Sounds good.
Druhá generácia Dacie Duster je tu s nami už od roku 2017. Odvtedy si svojou jednoduchosťou a úprimnosťou získala srdcia mnohých novinárov či iných motoristov, aj preto je od roku 2019 jednotkou v predaji SUV na Európskom trhu. Podobne ako pri iných autách, čas letí, a aj Duster potreboval osvieženie v podobe half-time faceliftu. A ten teraz prišiel, čo nové nám prináša?
Zvonku sú hlavným rozpoznávacím prvkom nové LED svetlá, ktorých trvalé denné svietenie vpredu aj vzadu poníma aktuálny svetelný podpis Dacie v tvare písmena Y. Technológiu LED však využívajú aj stretávacie svetlá ako aj osvetlenie značky. Technológia LED pomáha znižovať emisie, okrem toho samozrejme poskytuje lepšiu svietivosť ako zvyčajné halogénové žiarovky.
Na ďalšom znižovaní emisií sa podieľa upravená aerodynamická konštrukcia nového zadného spojleru, či nových 16 a 17-palcových kolies, ktoré boli vyvíjané vo veternom tuneli. Okrem toho boli upravené aj ložiská kolies, ktoré majú nižší trecí odpor a obuté budú taktiež nové pneumatiky s nižším valivým odporom. Všetky tieto optimalizácie majú za následok zníženie emisií o 5.8 g/km v prípade verzie s pohonom všetkých kolies.
Duster sa opäť vracia so širokou škálou motorizácií. V ponuke budú nasledovné:
Dieselovou motorizáciu bude 1.5 dCi so 115 konskými silami, pohonom predných či všetkých kolies a manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.
Hybridnou bude verzia s pohonom LPG, teda TCE LPG vyvíjajúca 100 konských síl, poháňajúcich predné kolesá, spojená so 6-stupňovým manuálom a dojazdom viac ako 1235 kilometrov!
Benzín sa začína trojvalcom 1.0 TCe s 90 koňmi, predným náhonom a manuálnym 6-stupňom. Nasleduje 1.3 TCe so 130 koníkmi taktiež predným náhonom a manuálom. Najvyššími verziami bude taktiež 1.3 TCe ale vo verzii so 150 konskými silami. V prípade 150 koníkov poháňajúcich všetky kolesá bude spojená s manuálnou prevodvkou. Pre verzii s pohonom predných kolies zase s vracajúcim sa 6-stupňovým automatom EDC.
Takže Duster bude pohodlnejší a snáď aj rýchlejší ako doteraz. V interiéri je najväčšou zmenou nový 8-palcový displej multimediálneho systému MediaNav. Okrem neho sú k dispozícii aj dva jednoduchšie systémy. Nový systém je obohatený o vstavanú Wi-Fi či záložku vozidlo, ktorá ukazuje údaje o ekonomike jazdy. Pri verzii 4×4 je jej súčasťou však aj 4×4 Monitor ktorý ukazuje hodnoty bočného náklonu, sklonu svahu, kompas alebo výškomer nadmorskej výšky.
Podstatnou novinkou je taktiež nahradenie dvojice „autobusárskych“ lakťových opierok plnohodnotnou nastaviteľnou a posuvnou lakťovou opierkou. Skrýva sa v nej 1.1 litra úložného priestoru. Na jej zadnej strane sa taktiež nachádzajú nabíjacie porty pre zadných pasažierov. Prepracovaná bola aj tkanina sedadiel, tvar opierok hlavy.
Takto vynovený Duster príde na trh v Seprembri 2021 so zatiaľ neznámymi cenami, o ktorých samozrejme neskôr budeme informovať.
Foto: Dacia
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…