Nová Honda CR-V je vynikajúce rodinné vozidlo. Okrem praktickosti a priestrannosti si ale vodiča získa aj jazdnými vlastnosťami, najmä kontrolou tela ako keby to bol sedan.
+ spotreba oboch pohonov, pocit z jazdy ako v sedane, praktický kufor, veľa miesta vzadu, elegantný dizajn, primeraná cena
– väčšia a ťažšia ,nižšia kapacita na ťahanie pri verzii AWD
Nová generácia obľúbeného SUV Honda. Teraz sa snaží byť luxusnejšia než doteraz. Vidno to nie len na luxusnejšom dizajne zovňajšku, no aj v interiéri.
S nadpisom: Naše luxusné SUV mieri vysoko. Honda vraví že je to stále SUV-C, na tejto veľkosti ale vnútri ponúka priestor až vozidiel SUV-D, kde patria vozidlá ako Mercedes-Benz GLC, Mazda CX-60 alebo Audi Q5. Už podľa rozmerov toto tvrdenie ale nie je tak úplne pravda. Nové CR-V disponuje rozmermi ako odchádzajúca generácia BMW X3. Je o 4 cm dlhšia, 1 cm širšia a má o 4 cm dlhší rázvor na hodnote 2.7 metra.
Dizajnovo je nové CR-V skutočne luxusné. Nové predné aj zadné svetlomety sú viac minimalistické. Menšie je aj použitie chrómu, čo dodáva vozidlu čistejší, serióznejší vzhľad. To podstatné však leží pod povrchom. Inžinieri zamýšľali dve veci. Jednak ponúknuť priestrannosť SUV-D vo veľkosti SUV-C. Druhým úmyslom bolo, aby toto SUV dávalo z jazdy pocit ako kedysi v Sedane, teda v Accorde.
Obe veci sa skutočne dosiahli. Síce na priestrannosť bolo potrebné reálne zväčšiť rozmery vozidla. Nová CR-V je tak v skutočnosti veľkosti SUV-D, jej rozmery sú takmer totožné s odchádzajúcou generáciou BMW X3. Priestrannosť pre zadných pasažierov je výborná. Rozmerné vo všetkých smeroch, možné nastaviť si sklon operadla, sú tu konektory na nabíjanie, klimatizácia aj lakťovka s priestormi na nápoje. Za chrbtom zadných pasažierov je rozľahlý 617l (PHEV), 579l (HEV) litrový priestor s nízkou nakladacou hranou. Koncepcia vozidla uprednostňuje priestor pre cestujúcich. Toto prirodzene vytvára negatíva v oblasti jazdy, s tými sa však inžinieri Honda rozhodli pobiť. A spravili to výborne.
Vozidlu dali na prednej náprave výrazný uhol pozitívneho casteru, ktorý núti CR-V oprieť sa o zadné koleso. Z jazdy tak ide veľmi dobrý pocit kontroly vozidla aj napriek posedu ktorý je bližší ku predným kolesám, než pri šoférsky navrhnutých vozidlách. Druhým aspektom ktorý zvládli, ale úplne perfektne je kontrola váhy a vysokého tela SUV.
Platforma vozidla je ľahšia ale zároveň tuhšia, tuhšie sú aj B a C-stĺpiky. Disponuje aj štrukturálnymi adhezívami ako HR-V aj Civic pre ďalšie posunutie zvýšenia tuhosti karosérie. Vpredu má nový pomocný rám z tlakovo-liateho hliníka, ktorý je o 5 kg ľahší ako u predchodcu a taktiež zvyšuje tuhosť geometrie podvozku. Tuhší je aj nový pomocný rám vzadu s dvoma novými výstuhami pridanými do otvorených boxových sekcií, ktoré potláčajú akúkoľvek formu deformácie a zaisťujú rovnomernú, lineárnu úroveň kontaktu pneumatiky s vozovkou. Okrem toho sú tu nové tlmiče. Kým klasický Hybrid sa spolieha na pasívne FSD tlmiče, o viac ako 100 kg ťažší Plug-In už disponuje Adaptívnymi tlmičmi.
Môžete usúdiť, že inžinieri Honda spravili skutočne veľa roboty aby dosiahli svoje objektívum: aby auto jazdilo ako Sedan. A skutočne to dosiahli. Kontrola tela oboch testovaných vozidiel je na prekvapujúco vysokej úrovni. Skutočne som mal pocit, že keby zavriem oči, nesedím v SUV ale vo svojom japonskom sedane, konkurentovi Hondy Accord. Jazda bola športovo tuhá, CR-V nemali žiadne vyskakovanie smerom hore na kompresii, ktoré je nepríjemné pre vodiča. Obe CR-V jazdili tuho, ale komfortne. Keby sa ma pýtate, ktorý z dvojice pohodlnejšie, tak Plug-In, jeho váha 1988 kilogramov (1875 e:HEV) spôsobuje, že nerovnosti na ceste prechádza valcovitým spôsobom, takže posádka o povrchu cesty dostáva menej vedieť.
Po jazdnej stránke v zákrutách je zase lepší Hybrid, v ktorom na volante okamžite cítite nižšiu hmotnosť, menšie sily ťahajúce vás von zo zákruty a aj zadná náprava je šťastnejšia, ochotnejšia jemne rotovať v strede zákruty. Riadenie je precízne a japonsky presné, síce Honda ho pre dôstojnosť luxusu trochu posilňovačom odfiltrovala od informácií od cesty. Brzdy sú v oboch autách účinné s výborným pocitom brzdového pedálu.
Ako možno od perfektného systému Honda čakať, výborné. A nie len hybridného, ale aj Plug-In Hybridného. Plug-In hybrid musím po vzatí na výlet ohodnotiť ako bezchybný. Nielen som dosiahol na nabitie vyšší čisto elektrický dojazd, než udáva Honda. Ale priemerná spotreba diaľnica/mesto na 500 km bola iba 4.4 litra, čo je pri tak ťažkom aute neuveriteľné. Naviac ho hodnotím perfektný aj preto, lebo zvyčajne vozidlá PHEV s ktorými som mal skúsenosť doteraz po vybití batérie nemali správanie hybridného módu ideálne. Väčšinou jazdia na benzín a elektrinu použijú iba občas. Pri CR-V PHEV sa však vozidlo po vybití batérie správa ako úplne normálny hybrid Honda. Jazdu na elektrinu využíva veľmi často v krátkych intervaloch, a to aj na diaľnici, priebežne si dobíja batériu a umožňuje tak jazdenie za nízku spotrebu, ako bola dosiahnutá.
Klasický hybrid v teste nedostal na dlhšiu trasu zabrať, ale na konci týždňa mal kombinovane aj po športovej jazde priemernú spotrebu iba 6.3 l/100km. Znovu perfektné s ohľadom na rozmery auta a váhu 1.87 tony. Obe motorizácie tak disponujú perfektnými spotrebami.
Nezvyčajným je spôsob, ako Honda vyrovnala obe motorizácie, aby jedna neprevyšovala druhú. Pri Plug-In hybride máte síce pohon iba predných kolies, avšak potiahne viac, až 1.5 tony, a má aj dedikovaný ťažný mód medzi jazdnými režimami. Klasický Hybrid je zase AWD, utiahne iba 750 brzdených kilogramov a nemá ťažný mód ale „len“ klasické Eco, Normal a Sport.
Osobne by som siahol, celkom paradoxne, práve po Plug-In hybride e:PHEV. K tomuto rozhodnutiu prispieva práve je bezchybné fungovanie a nízka spotreba, cez týždeň to znamená jazdenie po meste takmer zadarmo. Taktiež si myslím že SUV sú skôr využívané ľuďmi, ktorí niekedy aj niečo ťahajú a vyššia ťažná kapacita aj dedikovaný mód majú v takomto prípade určite zmysel.
Hybrid naopak lepšie jazdí na kľukatých cestách a má pohon AWD pre tie rodiny, ktoré nepotrebujú niečo ťahať, ale chodia na lyžovačky na ťažšie prístupné miesta, kde bude pohon AWD podstatný.
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…