Cena modelu od: 39 990€
dynamika, dizajn, postačujúca rýchlosť nabíjania, výnimočne komfortný podvozok, 8 stupňový automat AISIN, nový kvalitný displej
malá palivová nádrž
Nový Citroen C5 AirCross ponúka vynovený vzhľad s novými minimalistickejšími prednými svetlometmi. Zvyšok auta je zvonku takmer nezmenený, sú tu ešte nové disky kolies a nový podpis LED svetiel.
Vnútri zaujme najmä vynovený „ostrovček“ na prístrojovej doske, ktorý obsahuje nový displej, ktorý svojim tvarom pripomína ten z Citroen C4. Disponuje prémiovou kvalitou zobrazenia, avšak stále na ňom beží staršie rozhranie infotainmentu vozidiel PSA, ktoré má svoje nedostatky, napríklad nízka kvalita zobrazenia parkovacej kamery, či malé zobrazenie Apple CarPlay.
O pohon sa stará plug-in hybridný systém. Poháňa výhradne predné kolesá, čo je škoda. Skladá sa z benzínového motoru PureTech 180 a elektromotoru, ktorý čerpá energiu z 13.2 kWh batérie, pohon prenáša výkon na cestu cez 8 stupňový automat AISIN.
Celkový výkon je 225 koní a 360 Nm, čo je na 1845 kg vážiace SUV výkon dostatočný. Autom je samozrejme možné jazdiť aj len na elektrinu, v tom prípade je vozidlo poháňané výkonom 110 koní a 320 Nm, jazdiť môže maximálne 135 km/h a v ideálnych podmienkach má 13.2 kWh batéria poskytnúť dojazd do 55 km. V zimnej realite však auto pri plnom nabití predpokladalo maximálne 40 km, a prešlo niečo cez 32 kilometrov. To však na zvyčajné mestské potreby stále postačuje.
Nabíjanie akumulátoru prebieha cez konektor AC, takže auto nie je vybavené rýchlo nabíjaním. Pri nabíjaní na verejných nabíjačkách maximálnym výkonom 22 kW sa auto dobilo z prázdnej batérie za 1h 45 min.
Problémom vozidla je však nízky objem palivovej nádrže, iba 43 litrov, ktorá sa po vyčerpaní energie z batérie, ktorú vozidlo automaticky vyčerpá relatívne rýchlo, míňa rýchlym tempom. Po spravení trasy Bratislava-Trenčín s odchodom s plným nabitím zostalo po návrate v nádrži len 1/4 benzínu. Na diaľnici auto jazdí za 6.4 l/100km, pri svižnejšej preprave 7.6 l/100km.
Resumé pohonu možno považovať za také, že spotreba zodpovedá výkonu a hmotnosti auta, batéria však výrazne sporí v mestskom cykle, v ktorom výkonnejšie motorizácie žerú najviac.
Čo sa však dynamiky týka, tá je skvelá, auto zrýchlilo na 100 km/h len za 8.0 sekúnd, čo je v kombinácii s maximálnou rýchlosťou 225 km/h úplne postačujúce.
Keďže sa jedná o Citroen, podstatným je pohodlie na palube. Na nej je ticho vďaka skvelému odhlučneniu, ktoré na diaľnici dotvára aj 8 stupňovémý automat, pretože umožňuje točiť motoru pri 130 km/h nízke otáčky (2300 ot.). Samozrejme jazda je extrémne komfortná, a to aj na 18 palcových diskoch kolies (225/55 R18) s podvozkom Citroen Advanced Comfort s hydraulickými dorazmi na tlmičoch. Tieto tlmiče sa správajú akoby na rally aute, veľké výmoly aj hrboly auto filtruje ako letiaci koberec, ledva ich je cítiť, aj náklony auta sú pri nich minimálne.
Technológia Citroen Advanced Comfort sa týka aj mäkkučkých príjemných sedadiel. Vzadu sú tri, a tak má každý cestujúci samotné pohodlné sedadlo, tie vpredu boli naviac vybavené masážnou funkciou. Masáže ponúka rovnaké ako vo vozidlách Peugeot, pre mäkšie sedadlá však masáž nie je taká výrazná ako pri tvrdších sedadlách v Peugeot.
Kufor má objem 460/1510 litrov, čo nie je najviac v triede, a pre rodinne rozmýšľajúcich zákazníkov to môže byť málo, keďže konkurenti dokážu v základnom usporiadaní ponúknuť aj o 100 litrov viac priestoru. Dvere kufru boli aj elektricky ovládané, nohou, z miesta vodiča aj z kľúču.
Citroen C5 AirCross Plug-In je veľmi príjemné rodinné vozidlo. Jeho prednosťami je celkový komfort jazdy, od podvozku, cez odhlučnenie, a pocit, že Vás interiér obklopuje. Potešuje aj jeho dynamika pohonu a najmä skĺbenie so skvelým 8 st. automatom.
Mínusom je na druhej strane skutočne malá palivová nádrž a už trochu zastaralý systém infotainmentu, neveľký batožinový priestor a možno sem zaradiť aj chýbajúci pohon všetkých kolies.
Medzi konkurenciu patria Hyundai Tucson/Kia Sportage PHEV, Volkswagen Tiguan eHybrid alebo sesterský Peugeot 3008 HYbrid/HYbrid4.
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…