Novinky

Caterham 420Cup – skutočná hračka na okruh

Toto je najnovší model značky Caterham, ktorý je určený predovšetkým na pretekárske okruhy ale netreba ho voziť na prívese. Je to totiž „street legal“ verzia. Je pravda, že všetky Caterhamy vyzerajú ako pretekárske autíčka ale toto sa k tomu stavia ešte s väčším odhodlaním.

Pretekársky hardvér

420Cup prevzalo väčšinu komponentov z verzie 420R a pár z vrcholenej brutality 620R. Zo 620R to je 6-stupňová sekvenčná prevodovka SADEV (výrobca pretekárskych prevodoviek), ktorá sa používala doteraz len pri 620R. Caterham to má vyriešené tak, že na rozbeh a zjemnenie podraďovania sa používa klasický pedál spojky, ale okrem toho už nie. Už sa len zaťahuje pákou ako v rally, avšak tú má 420 o dosť kratšiu.

Sekvenčná prevodovka spolupracuje s atmosférickým dvojlitrom Ford Duratec s výkonom 210 koní a na 100km/h sa rozbehne za 3,6s! Tak to vyzerá keď je auto veľkosti kinderka s výkonom hothatchu. S hmotnosťou 560kg je skutočným „oldschool“ športiakom, ktorý sa nemusí hrať na nič iné. K dispozícii nie je žiadny zložitý infotainment systém, klíma a ani trakčná kontrola, ale za to sú v cene nastaviteľné tlmiče Bilstein s Eibach pružinami. Caterham uvádza, že najoptimálnejšie nastavenie na okruh je na 9 z 10 možných.

V jednoduchosti je krása

Caterham obul pneumatiky Avon ZZR na 13 palcové disky, tie sú cene, a v ponuke sú aj Avon ZZS (no-cost option) a ZZR Extreme za príplatok. 420Cup sa odlišuje od R-ka novou grafikou, farbami a dizajnom „nosa“. Taktiež má pretekársku bezpečnostnú klec. Ta ako nižšie modely, je na výber viacej možností, veľkostí a variácii klecí, aj bez nej, s čelným sklom aj bez skla. Tu platí veta 100 ľudím 100 chutí. 420Cup ako aj 420R a S a vlastne každý Caterham má širokú škálu osobnej konfigurácie, až na prevodovku.

Interiér je tak strohý ako len môže byť, žiadne zbytočnosti. V 420Cup je prístrojová doska z karbónu, škrupinové sedačky z kompozitu, 6-bodové pásy a odnímateľný semišový volant Momo. Niekde sa tam nájde aj hasiaci prístroj. S cenovkou prekračujúcu 60 tisíc eur moc luxusu nedostanete. Ale o tom Caterham samozrejme nie je.

Martin Pipaš

Recent Posts

MAZDA 2 HYBRID Facelift: V Taliansku – TEST

Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…

5 dní ago

Peugeot E308 SW: Skvelý aj ako Elektro! – TEST

Peugeot E308 dokazuje, že aj s malou batériou sú možné veľké veci. Okrem toho stále…

5 dní ago

Facelift Škoda Kamiq 1.0 TSI: Krajšia a rovnako praktická – TEST

Faceliftovaný Kamiq lepšie vyzerá, má vykonnejší základ a je, ako aj doteraz, BRILANTNE PRAKTICKÝ. (viac…)

5 dní ago

Dacia Jogger Hybrid: Dynamika najväčšou z hybridných výhod – TEST

Dacia Jogger je tu už aj ako Hybrid. Ten má v ponuke nahradiť obľúbený diesel.…

1 týždeň ago