Brabus sa pohrá s vynoveným E AMG 63S = Brabus 800

Brabus 800 je poriadne divoký manažérsky sedan.

Mercedes-Benz AMG E63S je jedným z najrýchlejších sedanov súčasnosti. V jeho ponuke sa ukrývajú parametre 612 koní a 850 Nm. S týmto darom disponuje priamočiarymi údajmi porovnateľnými so superšportmi. Na stovku zrýchli za 3.4 sekundy, s maximálnou rýchlosťou limitovanou na 300 km/h.

Teraz bude lietať!

Brabus však vo svojej typickej móde ani s týmito údajmi nebol spokojný. Zapojením tuningového balíčku Brabus 800 získava E63S vylepšený vzhľad, no najmä výkon. Už z názvu možno vyčítať, že 4.0-litrový V8 agregát dopovaný dvoma turbodúchadlami teraz vydáva výkon masívnych 800 koní a 1000 Nm! Za tento nárast vďačí úprave Brabus B40-S 800 PowerXtra. Toto vylepšenie zahŕňa vylepšené vstrekovanie aj zapaľovanie, ako aj nové výkonné turbodúchadlá so zvýšeným plniacim tlakom. Softvér prevodovky zostal nezmenený, upravené boli však pádla na volante, ktoré sú teraz hliníkové.

Po uskutočnených vylepšeniach teraz Brabus 800 vyletí na 100 km/h len za 3 sekundy, maximálna rýchlosť však zostala elektronicky obmedzená na 300 km/h.

Keď treba, bude ticho.

Pre dodaný zážitok z jazdy Brabus taktiež zmenil výfukový systém vozidla. Po novom je tu nainštalovaný výfúkový systém z nehrdzavejúcej ocele, s aktívnymi klapkami a koncovkou z uhlíkových vlákien, aby ešte lepšie vynikol baritonový prejav motora V8, redukuje taktiež spätné tlaky, tak sa podieľa na zvýšení výkonu a odozvy motora. Na výber je taktiež niekoľko režimov hlasitosti, od najtichšieho módu „Coming Home“ až po naplno búšiaci „Race“.

Disky sú samozrejmosť…

Čo by to bolo za úpravu od Brabus, keby vozidlo nevybavili špeciálnymi diskami. V tomto prípade je auto posadené na kovaných 21-palcových diskoch kolies v niekoľkých dizajnových možnostiach. Obuté sú na pneumatikách širokých 255/30 ZR21 vpredu, a 295/30 ZR21 vzadu. Na výber sú pneumatiky od technologických partnerov, teda Continental, Pirelli a Yokohama. Svetlá výška vozidla, môže byť vďaka modulu znížená do 20 mm, podľa zvoleného jazdného režimu.

Exteriér a Interiér

Ostatné exteriérové zmeny zahŕňajú prvky na vylepšenie aerodynamiky vozidla. Vpredu je to na mieru navrhnuté predné lip-ko v kombinácii so zvýraznenými otvormi na nasávanie vzduchu na oboch stranách nárazníka. Redukujú aerodynamický zdvih prednej časti, a tak zlepšujú jazdnú stabilitu pri vyšších rýchlostiach. Zadná časť vozidla bola obdarená novým spojlerom na kufri, ako aj výrazným difúzorom. Ten ešte zvyšuje prítlak zadnej časti vozidla k zemi.

Čo sa interiéru týka, chýbať nesmie použitie jemnej kože, hliníkové športové pedále alebo plakety z nehrdzavejúcej ocele s logom Brabus, podsvieteným vo farbe zvolenej farby ambientného osvetlenia. Ostatne je na viacerých miestach vyobrazený znak BRABUS, a samozrejmosťou je aj naplnenie individuálnych chutí zákazníka

Ceny za Brabus 800 začínajú na 253 372 EUR, s rastúcim číslom závisiac od interiérových želaní.

Foto: Brabus

Related posts