Nový Brabus Rocket 900 je sen všetkých G-čkarov. Hádajte koľko má koní.
Zvyčajne sa nevenujeme „šoubízu“ no keď vidíme nový Brabus Rocket 900, nedá nám dotknúť sa tejto témy. Zuzka Plačková je samozrejme v našich končinách známou osobou. Keď si kúpila svoj prvý Mercedes-Benz G, ktorý dala upraviť do Brabusu, na ružovo, objavilo sa viacero hlášok od ľudí či už príliš úprimných, alebo ako by niekto povedal, závistlivých. „Je to len 350d, ktoré jej upravil Brabus.“
My nevieme, čo je na tom pravdy, avšak keď si Zuzka kúpila nový Brabus 800, na základe tohto ohovárania sme si pomysleli, že si ho Zuzka kúpila v typickom slovenskom štýle, ktorý sa nás drží od nepamäti: Ja ti ukážem, na čo ja mám!!!
A je to pekné auto, samozrejme disponuje aj ružovými detailmi, no už tak nekričí. Tento krát všeobecne pekný dizajn Zuzi, Well Done.
No je tu nový Brabus. Raketa 900. Vyrobených bude iba 25 kusov, a vyzerá skutočne šialene. Šialene pretože G-trieda je asi to najmenej aerodynamické vozidlo na trhu, no dostalo tieto aerodynamické vylepšenia zlepšujúce prítlak, stabilitu no aj vzhľad. Vpredu sa nachádza špeciálny karbónový spojler, ktorý znižuje zdvih vozidla pri vysokých rýchlostiach, čo vedie k lepšej stabilite vozidla. V zadnej časti vylepšuje aerodynamiku krídlo na streche vozidla, či karbónový zadný difúzor.
Pod kapotou pracuje 4.5-litrový osemvalec v dvojicou turbodúchadiel. Vďaka vyššiemu zdvihu a vysokovýkonným turbodúchadlám poskytuje výkon masívnych 900 koní. Na cestu prenáša 1250 Nm krútiaceho momentu prostredníctvom 9-stupňového automatu.
Vďaka týmto číslam zrýchli na stovku len za 3.7 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 280 km/h.
Auto disponuje aj novo vivinutým výfukovým systémom s aktívnymi klapkami. Zvuk sa reguluje stlačením tlačidla. Možno vybrať rev V8 v režime Sport, alebo prísť domov s diskrétnym šepotom v režime Coming Home.
V duchu lepšej aerodynamiky vozidla sú navrhnuté aj disky, volajú sa predsa Brabus Rocket 900 AERO. Špeciálne vyvinutým pre toto vozidlo bol aj odpružovacím systémom Brabus RideControl. Ku agilite, ktorú tento systém vozidlu dodáva ešte viac prispievajú vysokovýkonné pneumatiky Pirelli, Yokohama alebo Continental.
Samozrejme Brabus je najmä o individualizácii. No v koženom interiéri je teraz výrazne veľa čerených doplnkov. Každý si však môže auto navrhnúť podľa svojej chuti.
Foto: Brabus
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…