Novinky

Brabus GLE Coupé 900 Rocket – najrýchlejšie SUV na svete

Brabus si berie titul najrýchlejšieho SUV na svete. Jeho 900 Rocket založený na GLE 63S Coupé zrýchli na stovku za 3.2 sekundy a maximálne vie letieť 330 km/h.

Brabus si svojím novým výtvorom berie titul najrýchlejšieho auta. Teda aspoň na rovnej ceste. Nový 900 Rocket je založený na obľúbenom veľkom SUV GLE 63S 4Matic+ Coupé. To vo svojej základne podobe 612 koní a 850 Nm. Z nuly na stovku zrýchli za 3.8 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 280 km/h.

Tuneri v Brabuse spravili niekoľko zmien, aby z neho dostali ešte viac. Ako prvé zvýšili objem osemvalca zo 4.0 na 4.5 litra a vybavili ho aj špeciálnymi vysokovýkonnými turbodúchadlami. Vďaka tomu teraz ponúka najvyšší výkon 900 koní a najvyšší krútiaci moment 1250 Nm, ktorý je ale z dôvodu spoľahlivosti komponentov obmedzený na 1050 Nm. Stovku tak sfúkne za 3.2 sekundy a jeho maximálka je superšportových 330 km/h. Čo je brutálne.

Brabus je okrem výkonu najmä o extravagantnosti

Výkon je samozrejme prenášaný na cestu vďaka pohonu všetkých kolies 4Matic+ a 9 stupňovej automatickej prevodovky. Upravený bol aj riadiaci modul podvozku AirMatic, ktorý je teraz o 25 mm nižší, čo zlepšuje aerodynamiku aj jazdné vlastnosti znížením ťažiska. Brabus 900 Rocket teraz stojí na masívne veľkých 24 alebo 23 palcových diskoch kolies. Väčšie 24-ky obúvajú pneumatiky Vredestein Ultrac Vorti. Menšie 23 palcové sú potrebné na dosiahnutie maximálnej stanovenej rýchlosti a obúvajú pneumatiky od ďalšieho technologického partnera, a tým je Continental. Rozmery sú 295/30 ZR23 vpredu a 335/30 ZR23 vzadu.

Čisto estetickou úpravou je použitie červenej farby. V exteriéri sa prejavuje v podobe tenkej linky, zatiaľ čo v interiéri je jej požehnane. Na červeno sú lakované ramená volantu, pedále, rámčeky. Červená nechýba ani na prešívaní kožených sedadiel.

Brabus 900 SUV vznikne len v počte 25 kusov. Tejto výnimočnosti zodpovedá aj cenovka štartujúca na 381 243 EUR, čo je skutočne veľa za GLE. Poteší však záruka 3 rokov alebo 100 000 kilometrov.

Foto: Brabus

Benjamin Mazanka

Recent Posts

MAZDA 2 HYBRID Facelift: V Taliansku – TEST

Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…

6 dní ago

Peugeot E308 SW: Skvelý aj ako Elektro! – TEST

Peugeot E308 dokazuje, že aj s malou batériou sú možné veľké veci. Okrem toho stále…

6 dní ago

Facelift Škoda Kamiq 1.0 TSI: Krajšia a rovnako praktická – TEST

Faceliftovaný Kamiq lepšie vyzerá, má vykonnejší základ a je, ako aj doteraz, BRILANTNE PRAKTICKÝ. (viac…)

6 dní ago

Dacia Jogger Hybrid: Dynamika najväčšou z hybridných výhod – TEST

Dacia Jogger je tu už aj ako Hybrid. Ten má v ponuke nahradiť obľúbený diesel.…

2 týždne ago