Brabus dodal áčku ešte väčšiu športovosť, so svojou cenovkou však má vážnu konkurenciu.
Mercedes-Benz posunul s modelom AMG A45S výkonovú latku hot-hatchbackov. Výkon 421 koní a zrýchlenie z 0-100 km/h za 3.9 sekundy spojených s pohonom všetkých kolies sa už vymyká pojmu hot-hatch. Pre tých, ktorých autá a prekonávanie hraníc fascinujú môže prísť aj 421 koní, ako výkon s rezervou, a jeho zvýšenie je presne to, čo hľadajú. Týmito ľuďmi sú samozrejme úpravocovia vozidiel.
A Brabus ako vyslovený špecialista na vozidlá Mercedes-Benz sa pri svojom poslednom výtvore pustil práve do A „klassy“. Z tejto ich práce vznikol Brabus B45-450. Tak čo teda spravili v Brabuse malému Mercedesíku?
Pri podvozku vyhodili adaptívne nastaviteľný podvozok, namiesto neho vybavili svoje dielo manuálne (závitom) nastaviteľným podvozkom. Umožňuje znížiť B45 až o 30 milimetrov, čím sa zníži aj ťažisko auta, výsledkom čoho je prirodzené zvýšenie agility vozidla.
Kým karosérie sa nedotkli, pre vylepšenie vzhľadu posadili auto na viac-lúčové 20-palcové disky (8.5Jx20). Ich dizajn sa skladá z 10 filigránskych čiernych lakov s leštenými povrchmi, a disky ponúkajú vynikajúci pomer pevnosti aj ľahkej konštrukcie.
Technologickým partnerom Brabusu v oblasti obutia je Continental. Optimálnym rozmerom pre B45 zvolili rozmer 255/40 ZR20, takže možno očakávať pneumatiky SportContact 6, prípadne nové UHP plášte ExtremeContact Sport.
Výkonové úpravy motora prostredníctvom súpravy Brabus majú za účel vyplniť výkonové medzery (predsa ich našli) bez toho, aby sa dotkli životnosti vitálnych komponentov. Aj preto má B45 schválenie TÜV, aj záruku ladenia až 100 000 km počas 3 rokov. Mazanie zabezpečuje Motul, ako technologický partner spoločnosti.
Súčasťou samotnej prestavby je pomocná riadiaca jednotka BRABUS PowerXtra CPC spolu s adaptérom BRABUS BoostXtra, ktorý dodáva motoru štipľavý športový zvuk pri odfukovaní aj upravený tok vzduchu. Po úprave sa výkon navýši o 29 koní, kým krútiaci moment stúpne presne o 50 Nm.
Finanálne údaje predstavujú 450 koní, krútiaci moment 550 Nm, ktoré vystrelia B45 na stovku za 3.7 sekundy (0.2 sek rýchlejšie) s maximálnou rýchlosťou elektronicky obmedzenou na 270 km/h.
Vnútorné zmeny sa týkajú najmä individualizácie. Patria sem nástupné plakety BRABUS z nehrdzavejúcej ocele, ktoré môžu byť vyobrazené v 64 rôznych farbách, tak, ako ambientné osvetlenie. Ďalšími prvkami sú hliníkové pedále BRABUS alebo velúrové koberčeky s logom BRABUS. Sedadlá je možné na prianie potiahnuť do veľmi jemnej kože BRABUS, v takmer každom odtieni aj dizajne čalúnenia. Zhotovené in-house, priamo v BRABUS-e.
Samozrejme cena má ďaleko od A45S. Brabus si za B45-450 v Nemecku pýta 89 131 EUR. Kým Mercedes si za A45S na Slovensku pýta minimálne 66 402 EUR. To už teda nejaký rozdiel je. Za podobné peniaze u nás možno zohnať napríklad Porsche Cayman GTS 4.0 (od 85 334 EUR) alebo BMW M3 ( od 85 400 EUR).
Foto: Brabus
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…