Pekne potichu si Brabus prišiel pre novú triedu S a upravil ju podľa svojho tradičného receptu. To v skratke znamená viac výkonu, čierny lak, obrovské kolesá a pár dizajnových vylepšení pre vozidlo, ktoré je už 67 rokov synonymom luxusu.
Základ Brabus 500 tvorí nový, zatiaľ vrcholný Mercedes S500 4Matic, ktorý má po novom už „len“ mild-hybridný 3-litrový preplňovaný radový šesťvalec s výkonovými parametrami 435koní a 520Nm. Rovnako ako AMG modely s číselným označením 53. Tie sú však prirodzene určené na športovejšiu jazdu, na rozdiel od triedy S, kde je všetko o dôstojnom rýchlom komforte.
Poďme sa pozrieť na vykonané zmeny, a tá najvýraznejšia je práve pod kapotou. S prídavným modulom riadiacej jednotky Brabus B50-500 PowerXtra disponuje táto „S500-ka“ parametrami vyššími o 65 koní a 70Nm ako sériová verzia. Výsledkom tejto zmeny je finálnych 500 koní , 590Nm a zrýchlenie na 100 km/h za 4,7 sekundy. Menším sklamaním je maximálna rýchlosť, ktorá zostala obmedzená na 250km/h.
Alternatívou k benzínovej verzii je naftová S400d, ktorá má identické úpravy zovňajšku ako S500. Naftová verzia používa riadiacu jednotku PowerXtra D40. Výkon sa v tomto prípade zvýšil z 330 na 370 koní, krútiaci moment stúpol zo 700 na 750Nm. Obe verzie sú spriahnuté s 9-stupňovou prevodovkou 9G-Tronic.
Brabus vymenil predné nárazníky za agresívnejšie s väčšími otvormi na prívod vzduchu, pridali tiež predné „Lip-ko“. Na zadnom nárazníku pribudli štyri reálne koncovky výfuku, ktoré nie sú len na ozdobu, podobne ako aj difúzor. Celé vozidlo je vďaka úprave softvéru vzduchového pruženia schopné zníženia až o 25mm, čo dodáva tejto mohutnej limuzíne prikrčený postoj.
Nové sú aj 21 palcové kované disky s rozmermi pneumatík 265/35 ZR21 vpredu a 305/25 ZR21 na zadných kolesách. V ponuke sú aj menšie disky, 19 a 20 palcové. Ako optimálne obutie pre tento skvost Brabus na želanie vybaví vozidlo vysokovýkonnými pneumatikami od technologických partnerov spoločnosti, ktorými sú Continental (SportContact 6), Pirelli (P Zero) a Yokohama (Advan Sport V105).
Hlavnou transformáciou v interiéri sú najmä prečalúnené dvojtónové sedadlá s vlastným Brabus dizajnom. Spoločnosť dokáže samozrejme väčšinu interiéru individuálne prispôsobiť želaniam zákazníka.
Foto: Brabus
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…
Peugeot E308 dokazuje, že aj s malou batériou sú možné veľké veci. Okrem toho stále…
Faceliftovaný Kamiq lepšie vyzerá, má vykonnejší základ a je, ako aj doteraz, BRILANTNE PRAKTICKÝ. (viac…)
Dacia Jogger je tu už aj ako Hybrid. Ten má v ponuke nahradiť obľúbený diesel.…