Pekne potichu si Brabus prišiel pre novú triedu S a upravil ju podľa svojho tradičného receptu. To v skratke znamená viac výkonu, čierny lak, obrovské kolesá a pár dizajnových vylepšení pre vozidlo, ktoré je už 67 rokov synonymom luxusu.
Kvalitný základ
Základ Brabus 500 tvorí nový, zatiaľ vrcholný Mercedes S500 4Matic, ktorý má po novom už „len“ mild-hybridný 3-litrový preplňovaný radový šesťvalec s výkonovými parametrami 435koní a 520Nm. Rovnako ako AMG modely s číselným označením 53. Tie sú však prirodzene určené na športovejšiu jazdu, na rozdiel od triedy S, kde je všetko o dôstojnom rýchlom komforte.
Brabus goes BRRR
Poďme sa pozrieť na vykonané zmeny, a tá najvýraznejšia je práve pod kapotou. S prídavným modulom riadiacej jednotky Brabus B50-500 PowerXtra disponuje táto „S500-ka“ parametrami vyššími o 65 koní a 70Nm ako sériová verzia. Výsledkom tejto zmeny je finálnych 500 koní , 590Nm a zrýchlenie na 100 km/h za 4,7 sekundy. Menším sklamaním je maximálna rýchlosť, ktorá zostala obmedzená na 250km/h.
Alternatívou k benzínovej verzii je naftová S400d, ktorá má identické úpravy zovňajšku ako S500. Naftová verzia používa riadiacu jednotku PowerXtra D40. Výkon sa v tomto prípade zvýšil z 330 na 370 koní, krútiaci moment stúpol zo 700 na 750Nm. Obe verzie sú spriahnuté s 9-stupňovou prevodovkou 9G-Tronic.
K dizajnu
Brabus vymenil predné nárazníky za agresívnejšie s väčšími otvormi na prívod vzduchu, pridali tiež predné „Lip-ko“. Na zadnom nárazníku pribudli štyri reálne koncovky výfuku, ktoré nie sú len na ozdobu, podobne ako aj difúzor. Celé vozidlo je vďaka úprave softvéru vzduchového pruženia schopné zníženia až o 25mm, čo dodáva tejto mohutnej limuzíne prikrčený postoj.
Nové sú aj 21 palcové kované disky s rozmermi pneumatík 265/35 ZR21 vpredu a 305/25 ZR21 na zadných kolesách. V ponuke sú aj menšie disky, 19 a 20 palcové. Ako optimálne obutie pre tento skvost Brabus na želanie vybaví vozidlo vysokovýkonnými pneumatikami od technologických partnerov spoločnosti, ktorými sú Continental (SportContact 6), Pirelli (P Zero) a Yokohama (Advan Sport V105).
Hlavnou transformáciou v interiéri sú najmä prečalúnené dvojtónové sedadlá s vlastným Brabus dizajnom. Spoločnosť dokáže samozrejme väčšinu interiéru individuálne prispôsobiť želaniam zákazníka.
Foto: Brabus