Označenie CSL sa po dlhých rokoch vrátilo a je to skratka pre Competition, Sport, Lightweight. Všetko by sedelo…až na to Lightweight.
Pred 20 rokmi bolo M3 CSL E46 konkurentom pre Porsche 911 GT3 996. Mali podobnú cenu, výkon a aj hmotnosť. Tá sa líšila len o 3kg v prospech Porsche (1380kg vs 1383kg). Nová 992 GT3 pribrala za 20 rokov necelých 40kg, a bohužial BMW pribralo takmer 250kg. Nie príliš lichotivá štatistika. Aj keď M4 CSL je síce o 100kg ľahšie ako M4 Competition, hmotnosť zostáva na stále dosť vypapkaných 1625kg v porovnaní s cenovo podobným Porsche 911 GT3.
100kg bolo ušetrených vďaka širokému využitiu karbónovo-kompozitného plastu v interiéri aj exteriéri (kapota, kufor, difúzor), nové škrupinové sedačky vpredu a pre istotu žiadne sedačky vzadu. Na ich mieste je funkčný držiak prilieb. Ďalšiu hmotnosť ušetrili aj obrovské karbon-keramické brdzné kotúče s priemerom 400mm vpredu a 380mm vzadu a aj titánový výfuk.
BMW prezradilo, že M4 CSL je najrýchlejšie BMW na okruhu zo všetkých. Dosvedčuje tomu aj čas 7:20.207 na celkovej dľžke dráhy Nurbrurgring Nordschleife (20,832km). To je o minútu a pól rýchlejšie ako jeho predchodca M3 CSL E46. Základ motora je viacmenej rovnaký ako pri bežnej M3/4, ale prešiel si samozrejme úpravami. Twin-turbo 3.0 radový 6-valec, ktorý zosilnel na 550 koní a 750Nm! To už sú hodnoty superšportov spred 10rokov.
BMW udáva zrýchlenie na 100km/h za 3,7s. Dá sa očakávať, že to bude aj o trochu rýchlejšie, ako má BMW zvykom v poslednej dobe. Podobne ako Porsche. CSL je výhradne zadokolka a ostala jej aj 8-stupňová ZF prevodovka. Tá si prešla kalibráciou a úpravami aby bola dravšia, čo sa hodí k charakteru CSL.
CSL-ku zostali adaptívne tlmiče z bežnej M4, avšak je nižšie o 8mm a má agresívnejšie odklony kolies. Tými sú kované disky s priemermi 19 a 20 pre prednú a zadnú nápravu s obutými pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2R. Už pri prvom pohľade na nové CSL je vidieť agresívnsjší vzhľad. Ten je podtrhnutý novým svietením, to je inšpirované pretekárskymi verziami M3 a M4. K agresivite pomáha aj veľa odhaleného karbónu, červené detaily aj ducktail spoiler.
CSL je špeciálna edícia a to sa odrazí aj na cene v prepočte vyše 150 000€ s obmedzeným počtom 1000 kusov. Šef divízie M povedal, že možno to nebude posledná špeciálna edícia M4. Ak by išli po vzore predchádzajúcej generácie tak nás čaká ešte okruhovejšie zameraný model GTS, a aj model CS, ktorými by mohol byť cenovo dostupnejšou verziou CSL so zadnými sedačkami. Nechajme sa prekvapiť.
Foto: BMW
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…