Novinky

BMW M4 Competition Kabriolet – „Emko“ s vetrom vo vlasoch

Športový kabriolet bude dostupný výlučne s pohonom xDrive.

BMW pridáva ku športovému kupé M4 aj verziu kabriolet, ktorá ku zvuku radového šesťvalca pridáva aj čerstvý vzduch vo vlasoch. Dostupný bude len s pohonom všetkých kolies xDrive a látkovou strechou.

Nové BMW M4 Competition Kabrio bude tak ako klasická 4-ka kabrio vybavená látkovou skladacou strechou namiesto pevnej. Ku klasickým látkovým strechám sa výrobcovia vracajú vďaka niekoľkým výhodám. Je ľahšia, skladnejšia a jednoduchšia na výrobu. Taktiež vďaka pokroku v oblasti technológie látok už viac látkové strechy nie sú na tom v porovnaní s pevnými skladacími strechami horšie, čo sa týka tesnenia, kvality a izolácie od prostredia.

Látková strecha je o 40% ľahšia, otvorí sa za 18 sekúnd počas jazdy do rýchlosti 50 km/h, okrem toho ušetrí v batožinovom priestore 80 litrov priestoru.

Návrat stratenej tuhosti

Aby nový ostrý kabriolet nestrácal na tuhosti, BMW použilo hliníkový panel pod predným pomocným rámom a prahy dverí vyrobilo z vysoko pevnostnej ocele. Táto štruktúra sa spája so zosilneným podvozkom, využívajúcim dvojité priečne ramená vpredu, ktorými sú vybavené modely M3/M4 s pohonom xDrive. Podlaha auta je pevnejšie vystužená, vzadu sú použité taktiež dodatočné torzné vzpery. Takže auto by malo byť na športový kabriolet viac ako dostatočne tuhé.

Rovnaké srdce

M4 Competition Convertible bude vybavený rovnakým 3-litrovým radovým šesťvalcovým turbomotorom S58, spojeným s 8-stupňovým automatom ZF. S pohonom všetkých kolies xDrive preferujúcim zadnú nápravu (aj s možnosťou poháňania len zadnej nápravy) zrýchli na 100 km/h za 3.7 sekundy, čo je o 0.2 sekundy pomalšie ako klasická M4. Nie že by to nebolo rýchle, je to však zapríčinené najmä vyššou váhou kabrioletu kvôli dodatočnému vystuženiu, ktorá je na hodnote 1995 kg.

Výber kolies zostáva nezmenený s 19 – 20 palcovými diskami. Nezmenená je aj brzdná sústava, s uhlíkovo-keramickými brzdami za príplatok. Obuté budú pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S. Jemnou úpravou si tiež prešla geometria podvozku.

Slovenské ceny zatiaľ nie sú známe, u susedov v Českej Republike, však bude M4 Competition Kabrio začínať v prepočte na 102 948 EUR. Tie naše by teda nemali byť veľmi odlišné.

Foto: BMW

Benjamin Mazanka

Recent Posts

MAZDA 2 HYBRID Facelift: V Taliansku – TEST

Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…

6 dní ago

Peugeot E308 SW: Skvelý aj ako Elektro! – TEST

Peugeot E308 dokazuje, že aj s malou batériou sú možné veľké veci. Okrem toho stále…

6 dní ago

Facelift Škoda Kamiq 1.0 TSI: Krajšia a rovnako praktická – TEST

Faceliftovaný Kamiq lepšie vyzerá, má vykonnejší základ a je, ako aj doteraz, BRILANTNE PRAKTICKÝ. (viac…)

6 dní ago

Dacia Jogger Hybrid: Dynamika najväčšou z hybridných výhod – TEST

Dacia Jogger je tu už aj ako Hybrid. Ten má v ponuke nahradiť obľúbený diesel.…

2 týždne ago