BMW M3 a M4 xDrive prídu v lete: Vlastne sú to malé M5-ky

BMW čoskoro doplní modelový rad M3 a M4 aj o verzie s pohonom všetkých kolieso svoj xDrive pre autá divízie M . Verzie s pohonom xDrive budú zdieľať rovnaký motor, ktorým je motor mozgov divízie M s označením S58. Turbom prepĺňaný šesťvalec v kombinácii s automatickou 8-stupňovou ZF prevodovkou.

Výkon sa nemení

Motor disponuje vo verzii Competition výkonom 510 koní a 650 Nm. V kombinácii s novým pohonom zrýchlia nové kúsky na stovku len za 3.5 sekundy, o 0.4 sek rýchlejšie ako súrodenci so zadným pohonom.

Prenos sily na cestu bude sprevádzaný 19- palcovými kolesami vpredu, kým vzadu auto sedí na 20-palcových diskoch. Disky sú zakončené vo farbe Jet Black, s rozmerom obutia 275/35 R19 (vpredu) a 285/30 R20 (vzadu). Za príplatok tieto disky možno obuť do špeciálne vyvinutých pneumatík na okruh.

Pohon a podvozok

Systém xDrive pre autá divízie M znamená, že poháňané sú prednostne zadné kolesá. Predné sa pripájajú v prípade, ak sa zadné kolesá začnú preklzávať prostredníctvom elektronicky ovládanej spojky, ktorá je súčasťou prevodového ústrojenstva. Aby bolo pripojenie predných kolies rýchle a hladké, má tento systém svoju vlastnú kontrolnú jednotku.

Tak ako pri „M5-ke“ aj tu je mód 4WD Sport, ktorého algoritmus povoľuje väčší preklz kolies pred pripojením poháňanie aj prednej nápravy, ako aj mód 2WD, ktorý fyzicky odpojí predné hnacie hriadele. Rozdeľovanie sily medzi nápravami riadi elektronický zadný LSD (diferenciál s obmedzenou svornosťou). Dokáže oboje, či už zamknúť alebo použije torque vectoring pre dynamické rozdelenie sily na jednotlivé kolesá, v závislosti od aktuálnych jazdných podmienok.

Kvôli novým predným hnacím hriadeľom, budú tieto autá vybavené upraveným zavesením predných kolies, na mieru zmenenou geometriou predných kolies, upravený bude aj pomer riadenia.

Názor a ďalšie verzie

Nové modely M3 aj M4 vyvolali svojim vzhľadom (ktorý sa nám veľmi páči) kontroverziu, no okrem toho s pridaním pohonu xDrive vidno, že BMW sa nechce zamerať len na potešenie z jazdy, ale spraviť ho ešte schopnejším na trati aj mimo nej, ako kedykoľvek doteraz. Pre tých, ktorí sa zaujímajú o verziu Touring, treba si na ňu počkať ešte približne rok. Verzia M4 Kabrio neskôr tento rok.

Foto: BMW

Related posts