BMW iX M60 je vrchol najväčšieho elektro-SUV značky.

Nové BMW iX M60 má byť kombináciou troch svetov BMW. BMW i,X a M, o tom M však aj napriek obrovskému výkonu možno pochybovať.

Prvé auto od BMW v roku 2022 prichádza. BMW iX M60 má tiež označiť 50 výročie divízie BMW M GmbH. Spolu s i4 M50 započína vstup značky BMW M aj medzi čisto elektrické autá. Tak čo ponúka novinka? Bude to hlavne konská dávka výkonu ale poďme sa pozrieť.

Hliníková koncepcia priestorového rámu a uhlíková klietka s plastom vystuženým uhlíkovými vláknami v streche, bočných a zadných častiach je podľa BMW inteligentnou zmesou, ktorá spája tuhosť a optimalizovanú hmotnosť. Stále to nič nemení na fakte, že BMW iX je jedno z najťažších vozidiel BMW v ponuke.

Podvozok má dvojité lichobežníkové zavesenie kolies vpredu a 5 prvkové nezávislé zavesenie zadných kolies so spevnenými stabilizátormi. Auto je tiež štandardné vybavené vzduchovým pružením a elektronickými adaptívnymi tlmičmi. Riadenie má elektrický posilňovač s funkciou Servotronic aj variabilným pomerom riadenia.

Štandardom je tiež športová brzdová sústava a 21 palcové disky kolies, ktoré môžu byť na želanie vybavené výkonnými pneumatikami. Za príplatok bude možno dostať aj ešte väčšie, 22 palcové.

Telo BMW iX M60 má dodatočne vylepšenú aerodynamiku, ktorá mu v režime Sport dáva aerodynamický odpor s hodnotou 0.26 cd, čo je celkom slušná hodnota na tak veľké SUV. Batéria vozidla je samozrejme umiestnená v podlahe vozidla, takže ťažisko má nízko a preto má disponovať agilnými jazdnými vlastnosťami pri prejazdoch zákrut a precíznou kontrolou nad vozidlom aj v vysokých rýchlostiach.

Na chvíľu ako pravé M-ko, inak o niečo slabší, síce stále výkonný.

Po majoritu času má nové BMW iX M60 k dispozícii výkon 540 koní, počas krátkodobého akoby Boostu trvajúceho menej ako 10 sekúnd však disponuje až 619 konskými silami. Tento výkon nemá ďaleko od skútočných M-iek s výkonom 625 koní, tu je to však len dočasný výkon. Tvoria ho dva elektromotory. Ten predný má výkon 258 koní, zadný 489 koní.

Ešte masívnejší je krútiaci moment. Ten má v základe 1 015Nm, v režime Sport však až 1 100 Nm. Preto wow efekt z priamočiarej dynamiky vozidla, ktorý veľa ľudí uprednostňuje je aj tu zaručený. A možno si to overiť aj údajmi. BMW iX M60 zrýchli na stovku za 3.8 sekundy a maximálne bude jazdiť 250 km/h.

Auto disponuje batériou s použiteľnou kapacitou 105.2 kWh (111.5 kWh hrubá kapacita). Vďaka nej by malo auto prejsť od 499 do 566 kilometrov, podľa testovacej metodiky WLTP. BMW iX M60 možno nabíjať maximálnym výkonom do 200 kW. V takom prípade sa batéria nabije z 10 – 80% za 35 minút, čo predstavuje aj dojazd 150 kilometrov za dobu 10 minút nabíjania.

V Nemecku bude začínať na cene 132 200 EUR.

„Aktualizované“: Slovenská cena začína na 127 500 EUR.

Foto: BMW

Related posts