Novinky

BMW 4 GranCoupe predsa prichádza.

Auto o ktorom sme si kvôli elektrickému i4 mysleli že nepríde bude predsa v ponuke. A to je rozumné.

Exotickejšia alternatíva k rade 3, no taktiež praktickejšia verzia rady 4 je tu! BMW 4 GranCoupe spája športový vzhľad s líniou coupe s praktickejšou štvordverovou karosériou, podobne ako jeho rovnomenný predchodca.

Má aj elektrického brata, kvôli ktorému sme si po jeho predstavení mysleli, že klasická verzia možno ani nepríde. BMW predsa ukázalo, že spaľovacie modely ešte nechce posielať do dôchodku, pretože tam proste nepatria…

S modelom i4 zdieľa takmer identickú karosériu. Jej interiér je ale zhodný s klasickou 3 a 4. Samozrejmosťou dizajnu je aj mnohými nenávidená nová predná maska chladiča, ktorá sa nám však páči. Nové BMW 4 GranCoupe je celkovo väčšie ako predchodca. Tento fakt by sa mal odraziť na priestore nad hlavou či pred kolenami pri sedení na zadných sedadlách.

Benzín aj Diesel

Motorov má na výber niekoľko. Benzínové nebo začína od 420i ,ktoré má preplňovaný dvojlitrový  4-valec  so 184 koňmi a 300Nm. Nasleduje motorizácia 430i. Tá má síce rovnaký dvojliter, ale upravený na 258 koní a 400Nm. Vrcholné M440i ponúka preplňovaný radový 6-valec s objemom 3 litre, disponuje 374 koňmi a 500Nm, ku ktorým sa pridáva 48V štartovací generátor s 11 koňmi. Tie sa používajú najmä pri prudkom zrýchlení na zaplnenie už tak minimálnej podľavy medzi stlačením akcelerátoru a zrýchlením.

Vozidlá jazdiace na všeobecne zvaný Slovenský Sen (DIESEL) majú rovnaké očíslovanie motorov ako benzín, pochopiteľne však končiace sa malým d. Vzostupne od najslabšieho po najsilnejšie ponúkajú 190, 286 a 340 koní. Krútiaci moment je výrazne vyšší ako u benzínových, s postupkou 400, 650 a 700Nm. Dve posledné verzie sú radové šesťvalce, takisto spriahnuté so štartovacím generátorom ako tie benzínové.

Okrem toho

Ku všetkým motorom je na výber len jedna prevodovka a to 8-stupňová automatická od firmy ZF. Každý model má náhon na zadné kolesá, za príplatok je ale možné dokúpiť náhon všetkých kolies xDrive. M440i má xDrive v cene ako vrchol základnej ponuky tohto modelu. Keďže M4 už je predsa trochu iná liga. Rada 4 GranCoupe má v základe taktiež veľa príplatkovej výbavy ako napríklad adaptívne tlmiče, elektricky kontrolovaný diferenciál M Sport aj silnejšie M brzdy.  

BMW 4 GranCoupe u nás štartuje s cenou od 47 400 EUR. Najvýkonnejšia verzia M440i štartuje od 68 700 EUR.

Foto: BMW

Benjamin Mazanka

Recent Posts

Toto auto je úžasná platforma na „Sprav Si Sám“ Elektro HOT-HATCH – MG4 XPOWER

MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…

1 týždeň ago

KGM Torres EVX: Ešte krajší, rýchlejší, ale čo ten dojazd? – TEST

KGM Torres EVX je vďaka nízkemu fe (viac…)

1 týždeň ago

2024 MAZDA 2: Najšoférskejšie auto v triede! – TEST

Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…

2 týždne ago

MAZDA 2 HYBRID Facelift: V Taliansku – TEST

Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…

1 mesiac ago