Najrýchlejšia verzia kabrioletu Bentley Continental prichádza so 650 koňmi a maximálnou rýchlosťou 335 km/h.

Bentley Continental GT Speed je najrýchlejšou inkarnáciou luxusného Grand-Coupe. S príchodom jari prichádza aj čas zhodiť strechu, a tak sa svojej najvýkonnejšej verzie dočkala aj verzia Kabriolet. Základ je podobný, vybrúsené pohonné ústrojenstvo W12 s úpravami podvozku, aby bol aj kabriolet GT Speed najviac šoférsky zameranou interpretáciou luxusného otvoreného Grand-Tourer-u.

Jemný chip-tuning

Podobne ako pri Coupe, aj tu Bentley navýšil výkon twin-turbo prepĺňaného motoru W12 na 659 koní, čo predstavuje navýšenie o 24 koní oproti štandardnej verzii W12. Krútiaci moment zostal nezmenený, so silou 900 Nm. Výkonové navýšenie sa netýka žiadnej hardvérovej úpravy, namiesto toho sa prakticky jedná o fabrický „chip-tuning“ riadiacej jednotky.

Motor W12 je spárovaný s 8-stupňovou automatickou prevodovkou posielajúcou výkon na všetky kolesa prostredníctvom pohonu všetkých kolies od Bentley s uprednostňovaním zadnej nápravy. Nový je elektronicky ovládaný diferenciál s obmedzenou svornosťou, ktorý efektívnejšie rozdeľuje výkon pri tvrdej akcelerácii.

Vďaka týmto vylepšeniam zrýchli Continental GT Speed Kabriolet na stovku za 3.7 sekundy, čo je o 0.1 sekundy rýchlejšie ako štandardný kabriolet s W12. Maximálna rýchlosť činí 335 km/h, čo je vzhľadom na látkovú strechu extrémny údaj.

Manévrovanie ako s malým autom

Auto sa po ceste vznáša na rovnakom vzduchovom odpružení s adaptívnymi tlmičmi aj oporou pri prejazde zákrut v podobe aktívneho anti-roll systému poháňaného z 48V siete vozidla. Nový je systém natáčania zadných kolies proti smeru predných, pre zlepšenie manévrovateľnosti pri nízkych rýchlostiach. Pri vysokých rýchlostiach sa zase natáčajú v smere s prednými, pre dosiahnutie vysokej jazdnej stability.

Vzhľad, aby sa nepovedalo

Nové 22-palcové disky sú hlavnou exteriérovou zmenou. Zákazníci však majú možnosť doplniť vzhľad o príplatkový Mulliner Carbon balík, pre vyniknutie elegantných línií vozidla pridaním decentného splitter-u, nástupných líšt a zadného difúzora. Príplatkovým prvkom sú aj karbón-keramické brzdy.

Pneumatiky na vozidlo majú rozmer 275/35 R22 vpredu a 315/30 R22 vzadu. Obutie poskytuje technologický partner Pirelli, je ním model P Zero.

Vnútri sa zmeny týkajú hliníka s tmavým zakončením alebo rozšíreným použitím Alcantary pre odlíšenie verzie Speed od jej „pomalších“ bratov.

So spomenutými vylepšeniami narástla pohotovostná hmotnosť vozidla o 32 kilogramov, na hodnotu masívnych 2446 kilogramov.

Európske ceny zatiaľ zverejnené nie sú, možno však očakávať cenovku v okolí 200 000 EUR.

Konfigurátor nového GT Speed Kabriolet:

Bentley Car Configurator (bentleymotors.com)

Foto: Bentley