Novinky

Aston Martin Valhalla chce predefinovať superautá.

Nový Aston Martin Valhalla chce čo sa jazdnej dynamiky a použitím sofistikovaných materiálov predefinovať pojem superauto.

Nový Aston Martin Valhalla hlása novú definíciu Aston Martin. Poháňaný je benzínovo/elektrickým hybridným ústrojenstvom. Bijúcim srdcom nového modelu 4.0 twin-turbo V8 motor od Mercedes-AMG.

Pohon a dynamika vozidla

Tento motor je najvýkonnejším, technologicky najrozvinutejším a aj vdaka použitiu kľukového hriadeľu s plochou rovinou má aj výnimočnú odozvu. Vytočiť je ho maximálne možné do 7200 ot./min. čo nie je nejak veľa. Vyvíja výkon 750 koni, ktorý putuje výhradne na zadné kolesá.

Spaľovací motor podporuje 150kW/400V hybridný systém s dvojicou elektromotorov. Tento systém dodáva ďalších 204 koni, vďaka čomu je maximálny výkon Valhally 950 koní.

Pri jazde čisto na elektrinu sú poháňané len predné kolesá. Auto dokáže dosiahnuť rýchlosť 130 km/h a prejsť vzdialenosť 15 kilometrov. V iných jazdných situáciách a módoch je výkon rozdeľovaný medzi jednotlivými nápravami na základe aktuálnej jazdnej situácie.

Pohonné ústrojenstvo kompletizuje 8-stupňová DCT prevodovka. Táto špeciálne upravená prevodovka používa namiesto prevodu spiatočky elektromotory, a šetrí tak energiu. Je v nej taktiež integrovaný Elektronický diferenciál s obmedzenou svornosťou (E-Diff).

Pri využití všetkého výkonu zrýchli Valhalla na stovku za 2.5 sekundy. Jej maximálna rýchlosť je 330 km/h. Aston Martin má za cieľ s týmto vozidlom stanoviť nový traťový rekord na severnej slučke Nordschleife s finálnym časom 6:30 min.

Podvozok a technika

Čo sa podvozku týka, Valhalla je vpredu vybavená zavesením typu Push-Rod ako sa používa vo Formula 1 s vnútorne namontovanými pružinami a tlmičmi znižujúcimi neodpruženú hmotu. Vzadu využíva viacprvkové zavesenie kolies. Vozidlo tu však používa riešenia ako Multimatic Variable Spring Rate alebo Adaptive Spool Valve, ktoré poskytujú nastaviteľnú jazdnú frekvenciu pre maximálne výkony na trati aj mimo nej.

Ďalším spojením so svetom F1 sú Brake-By-Wire karbón keramické matrix brzdy garantujúce excelentné brzdné výkony.Vozidlo je obuté do 20/21 palcových kolies vpredu/vzadu, ktoré majú obuté špeciálne pre Valhallu vyvinuté pneumatiky Michelin.

Aston Martin hlása že so suchou hmotnosťou 1550 kilogramov bude mať Valhalla v rámci triedy neprekonateľný pomer výkonu k váhe vozidla.

Aerodynamická hmotnosť je znovu inšpirovaná svetom F1. Kombinuje aktívnu aeridynamiku. Najmä v prednej časti a zadné krídlo s chytrým vedením vzduchu pod podlahou vozidla, za čo vďačí venturi tunelom. Pri 240 km/h tvorí aerodynamika auta prídavných 600 kilogramov, ktoré Valhallu tlačia k povrchu.

Interiér zatiaľ odhalený nebol. Možno však očakávať iný posed ako F1 pri Valkyrie, teda kolená nad bokmi. No bude zároveň športovejší ako pri DBS.

Foto: Aston Martin

Benjamin Mazanka

Recent Posts

Toto auto je úžasná platforma na „Sprav Si Sám“ Elektro HOT-HATCH – MG4 XPOWER

MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…

6 dní ago

2024 MAZDA 2: Najšoférskejšie auto v triede! – TEST

Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…

7 dní ago

MAZDA 2 HYBRID Facelift: V Taliansku – TEST

Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…

1 mesiac ago